11.03.2019

​Конкурс на кращий зразок автомобільного знака

Конкурс на кращий зразок автомобільного знака

Конкурс був оголошений в листопаді 1958 року. Його умовами було розробити найкращий зразок автомобільного знака. Для емблеми нової української автомобільної марки запропонували різні варіанти, такі як: «УАЗ» - Український автозавод, «КАЗ» або «КрАЗ» - Кременчуцький автозавод, автозавод «Україна» або «Дніпро». Заводський знак повинен являти собою художню компоновку заголовних букв Кременчуцького автомобільного заводу. Він має виготовлятися у вигляді накладки, розміри якої не обмежуються, але обов'язково співвідносяться із загальною компоновкою переднього виду радіатора машини.

Його букви мають бути тисненими, тобто виступати на тлі поля накладки і, крім того, виразність букв повинна підкреслено відповідної розфарбуванням заводського знака.

Заводський знак розміщується у верхній частині облицювання радіатора. Його кріплення здійснюється за допомогою двох гвинтів М6х1 з міжцентровим 120 мм.

Доповненням до емблеми введений додатковий декоративний елемент, який встановлюється над заводським знаком на капоті аллігаторного типу, і який, крім художнього оформлення, може також використовуватися в якості ручки для відкриття капота.

Матеріалом для виготовлення заводських знаків був обраний сплав марки МКЦС, та ін. сплав, який забезпечує тривале збереження від корозії.

На конкурс всього надійшло 21 пропозиція, в тому числі і від робітників заводу- 5, від інженерно-технічних працівників-13, від службовців-3. На засіданні жюрі встановити переможця не вдалося. Тому що, не були витримані умови конкурсу.

Авторів кращих робіт відзначили преміями: одна перша - 500 рублів, дві другі - 300 рублів, дві треті - 200 рублів. А на основі кращих пропозицій було рекомендовано знак допрацювати і подати на розгляд повторно. В результаті до збірки першого самоскида КрАЗ-222 «Дніпро» - нашого ювіляра, була визначена власна символіка всієї лінійки нової продукції. Це був стилізований прапор Української РСР, який встановлюється на капот автомобіля. Він нагадував гребінець і з точки зору технічної доцільності був вдалим рішенням, несучи в собі функцію ручки капота. Подовжена бічна проекція у вигляді таблички цього ж прапора з написом КрАЗ кріпилася до решітці радіатора. Розфарбування декоративних деталей повторювала офіційні кольори прапора Радянської України. Майже тридцять років КрАЗи ходили під цими прапорами.











Назад к другим новостям