Електробладнання КрАЗ-5233НЕ
Система електрообладнанання автомобіля – одноведуча; з «масою» сполучений негативний полюс джерел і споживачів струму. Негативний полюс акумуляторних батарей сполучений з «масою» через вимикач, тому всі споживачі електроенергії працюють тільки при з'єднанні батарей з «масою». Для надійності контакту між кабіною–рамою і рамою–двигуном використовуються додаткові проводи «маси».
За двоведучою схемою виконана тільки розетка переносної лампи в кабіні, яка не пов'язана з вимикачем «маси» акумуляторних батарей.
Джерелами електроенергії служать дві акумуляторні батареї, сполучені між собою послідовно, і генератор, що працює спільно з регулятором напруги.
Номінальна напруга в мережі, необхідна для роботи споживачів електроенергії – 24 В.
З'єднання агрегатів і приладів в системі електрообладнання здійснюється проводами марки ПВА або ПГВА з поліхлорвініловою ізоляцією, виконаними у вигляді джгутів. Маркування проводів колірне. Переріз проводів різний.
Примітка. Допускається заміна одного кольору проводу в джгуті.
Для зниження радіоперешкод в електроколі генератора і регулятора напруги включений фільтр радіоперешкод, а в колі електродвигунів вентиляторів обдування вітрового скла – конденсатори.
При ремонті (розбиранні), пов'язаному з порушенням прокладки і кріплення джгутів проводів (особливо в кабіні), необхідно прикласти всіх заходів до того, щоб джгути і штекерні роз'єми після ремонту (розбирання) мали прокладку і кріплення, що не допускають торкання об гострі кромки з метою виключення їх перетирання в процесі експлуатації.
Схема електричного обладнання приведена в Додатку 7.
Схема електрообладнання (див. Додаток 7):
А1–регулятор напруги; А2–пристрій блокування стартера; А3–реле поворотів;
А4–реле блокування включення демультиплікатора; А6–панель управління підігрівачем DBW-300;
А6(Хs1)-A6(XS4)– з'єднання контактні панелі управління підігрівача DBW-300;
А7–блок управління підігрівача DBW-300; А8(Х1)–з'єднання контактні підігрівача; ВК1–датчик покажчика температури води; ВК2–датчик аварійної температури води; ВК3–термореле;
ВР1–датчик засміченості повітряного фільтра; ВР2–датчик забрудненості оливного фільтра; ВР3–датчик аварійного тиску оливи; ВР4–датчик покажчика тиску оливи; ВР5–вимикач моторного гальма;
ВР6–вимикач гальма стоянки;
ВР7–датчик падіння тиску повітря I контуру; ВР8–датчик падіння тиску повітря II контуру; ВР9–датчик падіння тиску повітря запасного контуру; ВР10–вимикач пневматичний сигналу гальмування; ВQ1–датчик заднього ходу;
ВQ2–датчик сигналізації увімкнення демультиплікатора; BQ3, BQ4–датчики блокування міжколісних диференціалів;
BQ5–датчик увімкнення блокування міжосьового диференціала; BQ6–датчик включення коробки відбору потужності; BV1–датчик спідометра;
BV2–датчик швидкості; С1–конденсатор;
С2–фільтр перешкодозаглушуваючий конденсаторний; С4-C5–конденсатор;
Ек1, Ек2–свічі штифтові; EL1, EL4–фари головні;
EL2, EL3–фари протитуманні; EL5–ліхтар підкапотного підсвічування; EL7–плафон;
EL8–фара-прожектор;
EL9-EL10–ліхтарі освітлення кабіни; EL11–ліхтар освітлення номерного знака; F1–блок запобіжників центральний; F2–запобіжник;
F3–блок запобіжників освітлення; F4–блок запобіжників споживачів; G–генератор;
GB1, GB2–акумуляторні батареї;
НA1, НA2–сигнали звукові електричні; НA3–зумер;
HG1–лампа контрольна увімкнення демультиплікатора; HG2–лампа контрольна увімкнення відбору потужності;
HG3–лампа контрольна увімкнення блокування міжосьового диференціала; HG4–лампа контрольна увімкнення блокування міжколісного диференціала; HG5–блок контрольних ламп із діодами;
HG7–лампа контрольна включення протитуманних фар; HG8–блок контрольних ламп;
HG9–лампа контрольна засміченості повітряного фільтра; HG10–лампа контрольна засміченості оливного фільтра; HG11–лампа контрольна аварійної температури води; HG12–лампа контрольна аварійного тиску оливи;
HG14–лампа контрольна увімкнення електромуфти вентилятора; HL1, HL4–покажчики бічного повороту;
HL2, HL3–ліхтарі передні;
HL5, HL6, HL7–ліхтарі «Знак автопоїзда»; HL8–ліхтар задній;
HL9–ліхтар заднього ходу; HL10–ліхтар задній протитуманний; HL12–ліхтар задній;
КА1–реле стартера;
КА2–реле сигналу гальмування; КА3–реле звукового сигналу;
КА4–реле світлового сигналу заднього ходу; КА5–реле моторного гальма;
КА6–реле переривник;
КА8–реле блокування обмотки збудження генератора; КА9–реле ЕФП;
КА10–реле проміжне; КА11–реле габаритних вогнів;
КА12–реле задніх протитуманних вогнів; КА15–реле електромуфти вентилятора; КТ–додатковий опір ЕФП;
М1–стартер; М2–електросклоомивач; М3–електросклоочищувач;
М4, М5–електродвигуни опалення; М7–електродвигун додаткового опалення; М8, М9–електродвигуни НТБ; РА–амперметр;
РК1–покажчик температури води; PN–тахометр електронний; РР1–манометр двохстрілковий; РР2–покажчик тиску оливи; РР3–манометр підкачки шин; PQ–покажчик рівня палива; PS–спідометр електронний; R1–додатковий опір; RP1–вимикач освітлення приладів; RP2, RP3–датчики рівня палива;
SA1–вимикач аварійної сигналізації; SA2–вимикач плафона;
SA3–вимикач блокування міжосьового диференціала; SA4–вимикач блокування міжколісного диференціала; SA5–перемикач режимів електродвигунів опалення; SA6–перемикач датчиків рівня палива;
SA9–вимикач ЕФП; SA10–перемикач знака автопоїзда;
SA11–перемикач протитуманних фар і заднього протитуманного вогню; SA12–перемикач склоомивача;
SA13–перемикач склоочисника;
SA14–вимикач приладів, стартера протиугінного пристрою; SA15–вимикач відбору потужності;
SA16–перемикач комбінований; SA17–перемикач насосів паливних баків;
SA18–перемикач передач і відключення карданних валів; SA19–вимикач підкузовного підсвічування; SA21–вимикач лампи підсвічування;
SA22–перемикач додаткового опалення; SA25–перемикач електромуфти вентилятора; SM–вимикач «маси»;
VD1, VD2–діоди розділові; X1-X6–з’єднання контактні; X9-X15–з’єднання контактні;
X17, X18–з’єднання контактні; X20-X23–з’єднання контактні; X25-X29–з’єднання контактні; X33, X34–з’єднання контактні; X37–з’єднання контактні; Х40–з’єднання контактні; Х45–з’єднання контактні; XS1–розетка переносної лампи; XS2–розетка зовнішнього запуску; XS3–розетка причепа додаткова; XS4–розетка причепа основна; XS5–розетка переносної лампи; Хт1–панель з’єднуюча;
YA1–клапан електромагнітний ЕФП; YA2–електроклапан протиугінного пристрою;
YA5–електромагніт клапана блокування диференціала роздавальної коробки; YA6–електромагніт клапана перемикання передач роздавальної коробки; YA7–електромагніт клапана блокування міжколісного дифеіренціала; YA8–електромагніт клапана відімкнення карданних валів; YA9–електромагніт клапана увімкнення відбору потужності; YA10–електромагніт клапана блокування увімкнення демультиплікатора; YA11–електромагніт клапана увімкнення електромуфти вентилятора; YA12–електромагніт клапана увімкнення переднього моста
Умовні позначення забарвлення приладів
Г-голубий; З-зелений; Ж-жовтий; К-червоний; Кч-коричньовий; ГЧ-голубо-чорний; ГБ-голубо-білий; ЖК-жовто-червоний; О-оранжевий; С-сірий; Р-розовий; ГК- голубо-червоний; Ч-чорний; ГО-голубо-оранжевий; РК-розово-червоний; КчБ- коричньово-білий
1-джгут проводів фар; 3-джгут проводів по двигуну; 4-джгут проводів силовий; 5- джгут проводів освітлення; 6-джгут проводів генератора; 7-джгут переднього щита; 9-джгут проводів приладового щитка середнього; 10-джгут проводів електроспідометра; 11-джгут проводів муфти вентилятора по двигуну; 12-джгут проводів приладового щитка правого; 13-джгут проводів приладового щитка лівого; 14-джгут проводів муфти вентилятора по панелі приладів; 15-джгут проводів основний; 16-джгут проводів освітлення додатковий; 17-джгут проводів підігрівача; 19-джгут проводів по лонжерону