Електробладнання КрАЗ-5233НЕ

Система електрообладнанання автомобіля – одноведуча; з «масою» сполучений негативний полюс джерел і споживачів струму. Негативний полюс акумуляторних батарей сполучений з «масою» через вимикач, тому всі споживачі електроенергії працюють тільки при з'єднанні батарей з «масою». Для надійності контакту між кабіною–рамою і рамою–двигуном використовуються додаткові проводи «маси».

За двоведучою схемою виконана тільки розетка переносної лампи в кабіні, яка не пов'язана з вимикачем «маси» акумуляторних батарей.

Джерелами електроенергії служать дві акумуляторні батареї, сполучені між собою послідовно, і генератор, що працює спільно з регулятором напруги.

Номінальна напруга в мережі, необхідна для роботи споживачів електроенергії – 24 В.

З'єднання агрегатів і приладів в системі електрообладнання здійснюється проводами марки ПВА або ПГВА з поліхлорвініловою ізоляцією, виконаними у вигляді джгутів. Маркування проводів колірне. Переріз проводів різний.

Примітка. Допускається заміна одного кольору проводу в джгуті.

Для зниження радіоперешкод в електроколі генератора і регулятора напруги включений фільтр радіоперешкод, а в колі електродвигунів вентиляторів обдування вітрового скла – конденсатори.

При ремонті (розбиранні), пов'язаному з порушенням прокладки і кріплення джгутів проводів (особливо в кабіні), необхідно прикласти всіх заходів до того, щоб джгути і штекерні роз'єми після ремонту (розбирання) мали прокладку і кріплення, що не допускають торкання об гострі кромки з метою виключення їх перетирання в процесі експлуатації.

Схема електричного обладнання приведена в Додатку 7.

Схема електрообладнання (див. Додаток 7):

А1–регулятор напруги; А2–пристрій блокування стартера; А3–реле поворотів;

А4–реле блокування включення демультиплікатора; А6–панель управління підігрівачем DBW-300;

А6(Хs1)-A6(XS4)– з'єднання контактні панелі управління підігрівача DBW-300;

А7–блок управління підігрівача DBW-300; А8(Х1)–з'єднання контактні підігрівача; ВК1–датчик покажчика температури води; ВК2–датчик аварійної температури води; ВК3–термореле;

ВР1–датчик засміченості повітряного фільтра; ВР2–датчик забрудненості оливного фільтра; ВР3–датчик аварійного тиску оливи; ВР4–датчик покажчика тиску оливи; ВР5–вимикач моторного гальма;

ВР6–вимикач гальма стоянки;

ВР7–датчик падіння тиску повітря I контуру; ВР8–датчик падіння тиску повітря II контуру; ВР9–датчик падіння тиску повітря запасного контуру; ВР10–вимикач пневматичний сигналу гальмування; ВQ1–датчик заднього ходу;

ВQ2–датчик сигналізації увімкнення демультиплікатора; BQ3, BQ4–датчики блокування міжколісних диференціалів;

BQ5–датчик увімкнення блокування міжосьового диференціала; BQ6–датчик включення коробки відбору потужності; BV1–датчик спідометра;

BV2–датчик швидкості; С1–конденсатор;

С2–фільтр перешкодозаглушуваючий конденсаторний; С4-C5–конденсатор;

Ек1, Ек2–свічі штифтові; EL1, EL4–фари головні;

EL2, EL3–фари протитуманні; EL5–ліхтар підкапотного підсвічування; EL7–плафон;

EL8–фара-прожектор;

EL9-EL10–ліхтарі освітлення кабіни; EL11–ліхтар освітлення номерного знака; F1–блок запобіжників центральний; F2–запобіжник;

F3–блок запобіжників освітлення; F4–блок запобіжників споживачів; G–генератор;

GB1, GB2–акумуляторні батареї;

НA1, НA2–сигнали звукові електричні; НA3–зумер;

HG1–лампа контрольна увімкнення демультиплікатора; HG2–лампа контрольна увімкнення відбору потужності;

HG3–лампа контрольна увімкнення блокування міжосьового диференціала; HG4–лампа контрольна увімкнення блокування міжколісного диференціала; HG5–блок контрольних ламп із діодами;

HG7–лампа контрольна включення протитуманних фар; HG8–блок контрольних ламп;

HG9–лампа контрольна засміченості повітряного фільтра; HG10–лампа контрольна засміченості оливного фільтра; HG11–лампа контрольна аварійної температури води; HG12–лампа контрольна аварійного тиску оливи;

HG14–лампа контрольна увімкнення електромуфти вентилятора; HL1, HL4–покажчики бічного повороту;

HL2, HL3–ліхтарі передні;

HL5, HL6, HL7–ліхтарі «Знак автопоїзда»; HL8–ліхтар задній;

HL9–ліхтар заднього ходу; HL10–ліхтар задній протитуманний; HL12–ліхтар задній;

КА1–реле стартера;

КА2–реле сигналу гальмування; КА3–реле звукового сигналу;

КА4–реле світлового сигналу заднього ходу; КА5–реле моторного гальма;

КА6–реле переривник;

КА8–реле блокування обмотки збудження генератора; КА9–реле ЕФП;

КА10–реле проміжне; КА11–реле габаритних вогнів;

КА12–реле задніх протитуманних вогнів; КА15–реле електромуфти вентилятора; КТ–додатковий опір ЕФП;

М1–стартер; М2–електросклоомивач; М3–електросклоочищувач;

М4, М5–електродвигуни опалення; М7–електродвигун додаткового опалення; М8, М9–електродвигуни НТБ; РА–амперметр;

РК1–покажчик температури води; PN–тахометр електронний; РР1–манометр двохстрілковий; РР2–покажчик тиску оливи; РР3–манометр підкачки шин; PQ–покажчик рівня палива; PS–спідометр електронний; R1–додатковий опір; RP1–вимикач освітлення приладів; RP2, RP3–датчики рівня палива;

SA1–вимикач аварійної сигналізації; SA2–вимикач плафона;

SA3–вимикач блокування міжосьового диференціала; SA4–вимикач блокування міжколісного диференціала; SA5–перемикач режимів електродвигунів опалення; SA6–перемикач датчиків рівня палива;

SA9–вимикач ЕФП; SA10–перемикач знака автопоїзда;

SA11–перемикач протитуманних фар і заднього протитуманного вогню; SA12–перемикач склоомивача;

SA13–перемикач склоочисника;

SA14–вимикач приладів, стартера протиугінного пристрою; SA15–вимикач відбору потужності;

SA16–перемикач комбінований; SA17–перемикач насосів паливних баків;

SA18–перемикач передач і відключення карданних валів; SA19–вимикач підкузовного підсвічування; SA21–вимикач лампи підсвічування;

SA22–перемикач додаткового опалення; SA25–перемикач електромуфти вентилятора; SM–вимикач «маси»;

VD1, VD2–діоди розділові; X1-X6–з’єднання контактні; X9-X15–з’єднання контактні;

X17, X18–з’єднання контактні; X20-X23–з’єднання контактні; X25-X29–з’єднання контактні; X33, X34–з’єднання контактні; X37–з’єднання контактні; Х40–з’єднання контактні; Х45–з’єднання контактні; XS1–розетка переносної лампи; XS2–розетка зовнішнього запуску; XS3–розетка причепа додаткова; XS4–розетка причепа основна; XS5–розетка переносної лампи; Хт1–панель з’єднуюча;

YA1–клапан електромагнітний ЕФП; YA2–електроклапан протиугінного пристрою;

YA5–електромагніт клапана блокування диференціала роздавальної коробки; YA6–електромагніт клапана перемикання передач роздавальної коробки; YA7–електромагніт клапана блокування міжколісного дифеіренціала; YA8–електромагніт клапана відімкнення карданних валів; YA9–електромагніт клапана увімкнення відбору потужності; YA10–електромагніт клапана блокування увімкнення демультиплікатора; YA11–електромагніт клапана увімкнення електромуфти вентилятора; YA12–електромагніт клапана увімкнення переднього моста

Умовні позначення забарвлення приладів

Г-голубий; З-зелений; Ж-жовтий; К-червоний; Кч-коричньовий; ГЧ-голубо-чорний; ГБ-голубо-білий; ЖК-жовто-червоний; О-оранжевий; С-сірий; Р-розовий; ГК- голубо-червоний; Ч-чорний; ГО-голубо-оранжевий; РК-розово-червоний; КчБ- коричньово-білий

1-джгут проводів фар; 3-джгут проводів по двигуну; 4-джгут проводів силовий; 5- джгут проводів освітлення; 6-джгут проводів генератора; 7-джгут переднього щита; 9-джгут проводів приладового щитка середнього; 10-джгут проводів електроспідометра; 11-джгут проводів муфти вентилятора по двигуну; 12-джгут проводів приладового щитка правого; 13-джгут проводів приладового щитка лівого; 14-джгут проводів муфти вентилятора по панелі приладів; 15-джгут проводів основний; 16-джгут проводів освітлення додатковий; 17-джгут проводів підігрівача; 19-джгут проводів по лонжерону