Вимоги безпеки і попередження КрАЗ-5233НЕ шифр Shrek-APC

Справна робота і тривалий термін служби автомобіля можуть бути забезпечені при виконанні всіх рекомендацій, викладених в даному Керівництві і Керівництві з експлуатації силового агрегату, підігрівача* і акумуляторних батарей.

При пуску двигуна важіль коробки передач повинен знаходитися в нейтральному положенні.

Для забезпечення безпеки робіт при накачуванні шин в гаражних умовах зібране колесо покласти в спеціальну огорожу, а поза гаражем колесо покласти вниз замковою частиною або направити убік від водія і людей, що знаходяться поблизу.

Вмикати відбір потужності дозволяється тільки на стоянці. При увімкненні відбору потужності необхідно загальмувати автомобіль гальмовою системою стоянки.

Пробку розширювального бачка прогрітого двигуна слід відкривати обережно, щоб уникнути опіку паром. Для цього на пробку накласти ганчірку, а лице повернути убік.

Дотримуватися особливої обережності при поводженні з етиленглікольними охолоджуючими рідинами (антифризом), щоб уникнути отруєння ними при попаданні всередину організму.

При виконанні кріпильних робіт слід застосовувати інструмент відповідно до його призначення. Розміри ключа повинні відповідати розмірам гайок і головок болтів.

При тривалих спусках або при русі накатом забороняється зупиняти двигун. У цих випадках припиняється дія насоса рульового підсилювача і компресора, що приводить до різкого збільшення зусилля на рульовому колесі і витрачення запасу стислого повітря.

При підйомі і опусканні запасного колеса, щоб уникнути нещасного випадку, забороняється знаходитися навпроти тримача колеса.

Розбирання робочого циліндра приводу управління зчепленням проводити за відсутності тиску повітря в ресивері споживачів.

Попередження. Для початкового періоду експлуатації нового автомобіля встановлений обкатувальний пробіг 1000 км, під час якого необхідно виконувати вимоги, вказані в розділі «Обкатка».

При користуванні передпусковим підігрівачем* необхідно виконувати наступні вимоги:

-не проводити прогрівання двигуна підігрівачем в закритих приміщеннях, що не мають спеціальної вентиляції, для уникнення отруєння відпрацьованими газами;

-при роботі підігрівача необхідно встановити автомобіль так, щоб зустрічний потік повітря був направлений в лобову частину автомобіля для уникнення попа- дання відпрацьованих газів у кабіну водія;

-на сталому режимі роботи викид полум'я на виході газів з підігрівача не допускається.

* Може не встановлюватися

Забороняється:

-використання підігрівача в закритих приміщеннях;

-використання підігрівача при незаповненій системі охолоджування двигуна;

-вимкнення підігрівача до закінчення циклу продування;

-експлуатація підігрівача за наявності підтікань палива в з'єднаннях паливопроводів.

Рух автомобіля слід починати після прогрівання двигуна до температури охолоджуючої рідини плюс 40°С.

Під час руху температура охолоджуючої рідини повинна підтримуватися в межах 90°С. Допускається короткочасне підвищення температури охолоджуючої рідини до плюс 95°С.

Перед початком експлуатації необхідно перевірити вільне переміщення педалі зчеплення, яке повинне бути в межах 4-8 мм (див. підрозділ «Зчеплення»).

Забороняється експлуатація автомобіля при несправній світловій сигналізації зниження тиску повітря в пневмоприводі гальмової системи. Не можна починати рух автомобіля, поки не згаснуть всі лампи аварійної сигналізації зниження тиску в контурах гальмової системи. Тиск повітря в системі пневматичного приводу гальмової системи слід підтримувати в межах 0,65-0,8 МПа (6,5-8,0 кгс/см2).

Тиск повітря в шинах повинен відповідати конкретним дорожнім умовам.

Не рекомендується знижувати тиск повітря в шинах, якщо воно збільшилося в результаті нагріву шин при русі автомобіля.

Експлуатація автомобіля з несправним рульовим підсилювачем не допускається.

При русі до станції технічного обслуговування з несправним рульовим підсилювачем швидкість руху не повинна перевищувати 20 км/год.

Забороняється блокувати міжосьовий диференціал роздавальної коробки і міжколісний диференціал заднього моста при буксуванні коліс, на поворотах і нерівностях дороги, а також на ділянках з хорошим зчепленням коліс з дорогою. Блокувати міжколісні диференціали мостів слід тільки у виняткових випадках, коли вже прийняті всі інші заходи підвищення прохідності автомобіля.

Перемикати передачі в роздавальній коробці, вмикати і вимикати привід ведучих мостів і відбір потужності можна тільки після повної зупинки автомобіля при вимкненому зчепленні і тиску повітря в пневмосистемі не менше 0,55 МПа (5,5 кгс/см2).

Неправильне під'єднання акумуляторних батарей при установці їх на автомобіль приводить до виходу з ладу випрямного блока генератора, а при поганому контакті «маси» регулятора напруги відбувається перезарядка батарей (стрілка ампер- метра виходить за межі шкали).

Не допускається перевірка справності генераторної установки шляхом замикання клем «Ш», «+» і «-» перемичками.

Щоб уникнути виходу з ладу регулятора напруги забороняється перевірка справності регулятора шляхом замикання клем між собою або на корпус.

При постановці автомобіля на тривалу стоянку обов'язково відключати акумуляторні батареї вимикачем «маси» з метою зменшення їх саморозряджання. У лан- цюгах електрообладнання встановлені запобіжники, які розмикають ланцюг при короткому замиканні в ній. У разі розмикання ланцюга запобіжником слід знайти і усунути несправність.

При заміні охолоджуючої рідини необхідно злити її з системи охолоджування і провести також злив з оливного теплообмінника двигуна і системи підігрівача через зливні краники. Для повного зливу охолоджуючої рідини необхідно встановити автомобіль на рівному горизонтальному майданчику, зняти пробку розширювального бачка. Після зливу увімкнути електродвигун підігрівача на 15 секунд для видалення конденсату з водяного насоса підігрівача.

При буксируванні автомобіля необхідно керуватися рекомендаціями, викладеними в розділі «Правила буксирування автомобіля» Керівництва з експлуатації силового агрегату і розділі «Буксирування автомобіля» даного Керівництва.

При використанні буксира типу «трикутник» радіуси повороту буксируючого автомобіля повинні перевищувати мінімальний радіус повороту буксуємого автомобіля не менше ніж в 1,25 раза, щоб уникнути бокового сковження передньої вісі буксуємого автомобіля та небезпеки пошкодження буксира та буксирніх вилок.