Механізми управління і контрольно-вимірювальні прилади КрАЗ

Розташування механізмів у кабіні показано на рисунку 2.

1–важіль перемикання покажчиків повороту і включення електричного звукового сигналу. При переміщенні важеля вперед вмикаються покажчики правого повороту, а при переміщенні назад – лівого повороту. Перемикач має автоматичний пристрій для повернення важеля в нейтральне положення при обертанні рульового колеса у зворотний бік після закінчення повороту.

Звуковий сигнал включається при переміщенні важеля перемикача вгору; 2–рульове колесо; 3–ручка поворотної фари;

4–комбінований перемикач. Поворотна рукоятка 5 встановлюється в чотири фіксованих і одне нефіксоване положення. На корпусі перемикача нанесені символи вмикаємих споживачів. При повороті рукоятки перемикача від себе (нефіксоване положення) вмикаються габаритні вогні і дальнє світло фар для сигналізації при роз'їзді із зустрічним транспортом. Нейтральне (фіксоване) положення встановлюється при точному суміщенні позначок на корпусі перемикача і поворотній рукоятці. При повороті рукоятки перемикача на себе в перше фіксоване положення вмикаються габаритні вогні; друге фіксоване положення – габаритні вогні і ближнє

світло фар; третє фіксоване положення – габаритні вогні і дальнє світло фар; 5–поворотна рукоятка;

6–кришка блоків плавких запобіжників; 7–важіль коробки передач;

8–кран гальмовий зворотної дії з ручним управлінням. Встановлений на лівій стійці сидіння водія. Нижнє фіксоване положення рукоятки крана – автомобіль (автопоїзд) розгальмований. Крайнє верхнє не фіксоване положення рукоятки крана – автомобіль (автопоїзд) загальмований. Автомобіль (автопоїзд) повинен утримуватися на стоянці тільки гальмами автомобіля;

9–важіль внутрішнього люка забору повітря для вентиляції і опалювання кабіни. При лівому положенні важеля люк закритий, а при правому – відкритий. Проміжне положення важеля відповідає частковому відкриттю люка;

10–важіль зовнішнього забору повітря для вентиляції і опалювання кабіни; 11–вимикач приладів, стартера и протиугінного пристрою.

При положенні ключа:

«0»–усе вимкнене, ключ не виймається, протиугінний пристрій не увімкнений;

«I»–увімкнені прилади, ключ не виймається;

«II»–увімкнені прилади і стартер, ключ не виймається, повернення в поз. «I» автоматичне;

«III»–прилади вимкнені, при вийнятому ключі повернути кермо в один бік до клацання – увімкнений протиугінний пристрій.

Положения ключа КрАЗ-5233НЕ

Механізми управління КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 2 – Механізми управління

Для вимкнення протиугінного пристрою вставити ключ у вимикач запалення і, злегка похитуючи рульове колесо вправо-вліво, повернути ключ в положення «0»;

12–рукоятка ручного управління подачі палива і зупинки двигуна. Подача палива увімкнена, коли рукоятка займає вертикальне положення. При повороті рукоятки на себе відбувається збільшення частоти обертання колінчастого вала двигуна. Для зупинки двигуна рукоятку слід повернути вперед повністю, що відповідає вимкненню подачі палива;

13–кран управління тиском повітря в шинах. При крайньому передньому положенні рукоятки відбувається накачування шин, а при крайньому задньому – випуск повітря з шин в атмосферу. Середнє положення рукоятки – нейтральне (кран закритий, тиск у шинах постійний). У положенні «накачування шин» і «нейтральне» рукоятка фіксується. При повороті рукоятки крана у відповідне положення необхідно спочатку вивести важіль з фіксації, для чого рукоятку необхідно повернути убік до виходу штифта з відповідного паза;

14–педаль привода допоміжної гальмової системи. Користуватися допоміжною гальмовою системою рекомендується короткочасно на крутих і затяжних спусках, при вимушеному гальмуванні на мокрій і слизькій дорозі. При цьому повинна бути включена відповідна передача коробки передач;

15–педаль вимкнення зчеплення;

16–педаль приводу робочої гальмової системи; 17–педаль управління подачею палива;

Розташування контрольно-вимірювальних приладів, вимикачів і перемикачів показано на рисунку 3:

1–покажчик тиску оливи в системі змащування двигуна;

2–лампа контрольна сигналізації падіння тиску оливи в системи змащування двигуна;

3–лампа контрольна аварійної температури охолоджуючої рідини; 4–лампа контрольна засміченості оливного фільтра;

5–лампа контрольна сигналізації засміченості повітряного фільтра; 6–покажчик температури охолоджуючої рідини;

7–тахометр;

8–лампа контрольна сигналізації увімкнення дальнього світла фар; 9–лампа контрольна увімкнення покажчиків повороту автомобіля; 10–лампа контрольна увімкнення покажчиків повороту причепа; 11–заглушка;

12–лампа контрольна сигналізації включення заднього протитуманного ліхтаря;

13–резевр 14–резерв; 15–амперметр;

16; 21–кнопковий вмикач контролю справності ламп; 17–контрольна лампа увімкнення ЕФП;

18–лампа контрольна сигналізації увімкнення протитуманних фар;

Контрольно-вимірювальні прилади КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 3 – Контрольно-вимірювальні прилади

19–лампа контрольна перемикання діапазонів додаткової коробки передач (демультиплікатора); 20–резерв;

22–лампа контрольна резервного рівня палива, лампа загоряється коли в паливному баку залишається менше 22-36 л палива;

23–лампа контрольна сигналізації падіння тиску повітря в контурі робочої гальмової системи переднього моста;

24–лампа контрольна сигналізації падіння тиску повітря в контурі заднього мостів;

25–лампа контрольна сигналізації падіння тиску повітря в ресивері споживачів;

26–резерв;

27–лампа контрольна сигналізації увімкнення гальмової системи стоянки; 28–лампа контрольна увімкнення блокування міжколісного диференціала; 29–лампа контрольна увімкнення блокування міжосьового диференціала; 30–лампа контрольна сигналізації включення коробки відбору потужності; 31–резерв;

32–вимикач плафона освітлення кабіни; 33–резерв;

34–резерв;

35–перемикач режимів опалення кабіни, має дві швидкості; 36–резерв;

37–резерв; 38–заглушка;

39–перемикач датчиків рівня палива;

40–вимикач блокування міжосьового диференціала. Має два фіксовані положення: при натиснутій верхній рифленій частині клавіші – диференціал розблокований, а при натисненні нижньої частини з символом – заблокований;

41–манометр системи регулювання тиску повітря в шинах. Показує тиск в шинах при відкритих колісних кранах;

42–перемикач блокування міжколісних диференціалів. При увімкненні клавішу необхідно утримувати пальцем;

43–вимикач передач в роздавальній коробці і відключення мостів: натиснута нижня частина клавіші (II) – мости вимкнені; натиснута верхня частина клавіші (I) – увімкнена нижня передача; клавіша знаходиться в середньому (нейтральному положенні) – увімкнена вища передача. Перед увімкненням вмикач необхідно розблоковувати, зрушивши верхню частину клавіші;

44–манометр пневматичного приводу робочої гальмової системи (двохстрілочний). Верхня стрілка показує тиск повітря в ресиверах контура робочої гальмової системи переднього моста, а нижняя – в ресиверах контура робочої гальмової системи заднього і проміжного мостів;

45–вимикач відбору потужності. Для увімкнення відбору потужності необхідно розблоковувати клавішу і натиснути на клавішу до клацання. При цьому заго- риться контрольна лампа 29. Для вимкнення відбору потужності натиснути на нижню частину клавіші з символом. Забороняється вмикати відбір потужності при русі автомобіля;

46–перемикач підігрівача.

Для вимикання підігрівача необхідно повернути вимикач вліво у бік символу. Увімкнення підігрівача відбувається переміщенням вимикача в середнє положення;

47–лампа сигналізації роботи підігрівача; 48, 49, 50, 51, 52, 53–заглушки;

54–кнопка дистанційного вимкнення «маси»; 55–резерв;

56–вимикач протитуманних фар; 57–вимикач ЕФП;

58–покажчик рівня палива; 59–спідометр;

60–вимикач яскравості освітлення щитка приладів; 61–перемикач омивача стекол;

62–перемикач склоочисника, має три фіксовані положення: натиснута рифлена частина клавіші – склоочисник вимкнений; клавіша знаходиться в середньому фіксованому положенні – увімкнена перша швидкість; натиснута гладка частина клавіші (з символом) – увімкнена друга швидкість;

63–вимикач аварійної сигналізації.

Розміщення реле у відсіку на панелі приладів показане на рисунках 4.1 і 4.2.

Розміщення реле на кронштейні спереду КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 4.1 – Розміщення реле на кронштейні спереду:

1-реле блокування стартера; 2-реле стартера; 3-реле поворотів; 4-кронштейн; 5-реле блокування демультиплікатора


Розміщення реле на кронштейні ззаду КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 4.2 – Розміщення реле на кронштейні ззаду:

1-джгут проводів по лонжерону; 2-кронштейн; 3-джгут проводів освітлення; 4-реле гальма стоянки; 5-панель кабіни; 6-реле габаритних вогнів; 7-реле сигналу гальмування; 8-реле сигналів; 9-реле ЕФП; 10-реле відключення ОВГ; 11-реле моторного гальма; 12-реле заднього ходу; 13-реле приладів