Система живлення двигуна паливом КрАЗ-5233НЕ Shrek-APC

Схема системи живлення двигуна паливом показана на рисунку 6.

На автомобілях встановлено два паливні баки. Баки обладнані датчиками покажчика рівня палива і насосом паливного бака. У верхній частині баки мають сапу- ни у вигляді зігнутих трубок. На лівому баку встановлений розподільний кран. Положення рукоятки крана показане на схемі.

Схема системи живлення двигуна паливом КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 6 – Схема системи живлення двигуна паливом

1-лівий паливний бак; 2-трубка злива палива від форсунок в лівий бак; 3-трубка від паливорозподільчого крана до фільтра грубого очищення; 4-фильтр грубого очи- щення; 5-трубка від фільтра грубого очищення до паливопідкачувального насоса; 6- трубка зливу палива від форсунок ліва; 7-паливопідкачувальний насос; 8-форсунка; 9-трубка високого тиску від ТНВД до форсунки; 10-паливний насос високого тиску ТНВД; 11-трубка від паливопідкачувального насоса до фільтру тонкого очищення; 12-трубка від ТНВД до фільтру тонкого очищення палива; 13-фильтр тонкого очи- щення; 14-трубка від фільтру тонкого очищення до ТНВД всмоктуюча; 15-трубка від фільтру тонкого очищення до бачка паливного підігрівача; 16-трубка злива па- лива від форсунок права; 17-бачок паливний підігрівача; 18-насос паливного бака (НТБ)*, 19-правий паливний бак; 20, 21-трубка з правого бака до паливорозподіль- чого крана; 22-розподільчий кран лівого паливного баку; 23-трубка від лівого баку до крана всмоктуюча

I-забор палива з лівого баку; II-забор палива з правого баку; III-кран закритий

Привід управління подачею палива складається з підлогової педалі, систе- ми важелів, тяг і ручного приводу. Педаль 1 (рисунок 7) за допомогою проміжних важелів і шарнірної тяги пов'язана з важелем 33 регулятора частоти обертання колінчастого вала двигуна.

Ручний привід здубльовано із педаллю подачі палива так, що при встановленні рукоятки 18 в необхідне положення, ножною педаллю можна тільки збільшувати частоту обертання колінчастого вала двигуна. Рукоятка 18 служить для установки постійної частоти обертання і для зупинки двигуна відключенням подачі палива.

Привід управління подачею палива повинен забезпечувати максимальну і мінімальну частоту обертання, утримувати будь-яку задану частоту обертання і забезпечувати чітку зупинку двигуна. Перевіряється робота приводу в такій послідовності: при натиснутій повністю педалі 1 важіль 33 регулятора повинен упиратися в болт обмеження максимальної частоти, а при відпущеної педалі – в болт обмеження мінімальної частоти обертання. Педаль при цьому повинна переміщатися без заїдань, і чітко повертатися у вихідне положення. Рукоятка 18 ручного приводу утримує обрану частоту обертання, а при повороті її вперед повністю (положення включеної подачі палива) забезпечується чітка зупинка двигуна. При натисканні на педаль 5 циліндр 21 відключає подачу палива.

Регулювання приводу. Мінімальна і максимальна частота обертання колінчастого вала двигуна регулюється зміною довжини тяги 26. Відключення подачі палива при включенні допоміжної гальмової системи регулюється зміною довжини тяги 20. Фіксація рукоятки 18 в заданих положеннях забезпечується відповідним затягуванням фрикційних шайб 17 гайкою 16. Затяжку гайки 16 слід робити так, щоб привід надійно утримував педаль в будь-якому положенні, а руко- ятка 18 поверталася на вісі від зусилля руки.

Привід управління подачею палива КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 7 – Привід управління подачею палива

1 – педаль управління подачею палива; 2 – шланг з'єднувальний; 3 – вмикач; 4 – пневмоклапан допоміжної гальмової системи; 5 – педаль допоміжного гальма; 6 – підвідний повітропровід; 7 – повітропроводи; 8 – електропневмоклапан; 9 – повітропровід до циліндра заслінки допоміжної гальмової системи; 10 – трійник; 11 – шланг з'єднувальний; 12 – важіль педалі, 13 – важіль ручного управління подачею палива з втулкою; 14 – кронштейн педалі; 15 – тяга ручного управління подачею палива; 16 – гайка, 17 – шайба фрикційна; 18 – рукоятка тяги ручного управління; 19 – втулка важеля управління подачею палива; 20 – тяга зупинки двигуна; 21 – циліндр пневматичний; 22 – важіль керування подачею палива, 23 – важіль циліндра зупинки двигуна; 24 – пружина, 25 – кронштейн важеля регулятора; 26 – тяга управління подачею палива; 27 – скоба зупинки двигуна; 28 – кронштейн тяги зупинки двигуна; 29 – пружина поворотна важеля регулятора; 30 – кронштейн пружини важеля регулятора; 31 – кронштейн пружини, 32 – пружина поворотна скоби зупинки двигуна; 33-важіль керування регулятором

Привід управління зупинки двигуна протиугінним пристроєм. Привід забезпечує вимкнення подачі палива при вийнятому ключі замку вимикача стартера, приладів та протиугінного пристрою. При вийнятому ключі вмикається електромагнітний клапан 8 і відкривається повітряний канал. Стисле повітря надходить до силового циліндру, який у свою чергу вимикає подачу палива.