Карданна передача КрАЗ-5233НЕ

Карданна передача автомобіля складається з трьох карданних валів, що сполучають роздавальну коробку з ведучими мостами (рисунок 19).

Карданна передача КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 19 – Карданна передача:

1, 8-фланець-вилка; 2-оливниця; 3-кришка підшипника; 4-вилка нерухома; 5- ущільнювач; 6-карданний вал; 7-хрестовина; 9-ковзаюча вилка; 10-заглушка; 11- ущільнювач; 12-обойма манжети; 13-кожух; 14-вилка нерухома; 15-оливниця; 16- задній міст; 19-роздавальна коробка; 20-вал карданний приводу переднього моста; 21-передній ведучий міст; 21-вал карданний від коробки передач до роздавальної коробки; 22-підшипник голковий; 24-манжета; 25-торцеве ущільнення

А–варіант виконання торця фланця-вилки з насічкою; Б–перетин хрестовини; I–карданний вал від коробки передач до роздавальної коробки;

II–карданний вал приводу заднього і переднього мостів.

Усі карданні вали однакові за будовою і відрізняються тільки розмірами труб, фланцями кріплення і посадковими місцями деталей, що сполучаються.

Рухоме шліцьове з'єднання карданних валів забезпечує необхідну зміну робочої довжини карданного вала при русі автомобіля.

Кожен карданний шарнір складається з приварної або ковзаючої вилки, фланця-вилки і хрестовини, встановленої у вушках вилок на голчатих підшипниках. Підшипники хрестовин мають комбіноване ущільнення.

При перебиранні карданних валів забороняється змінювати взаємне положення фланців-вилок щодо приварної і ковзаючої вилок, для чого перед зняттям вала позначити первинне положення деталей; необхідно також, щоб стрілки на кожусі карданного вала 6 і на ковзаючій вилці 9 були суміщені. Недотримання цієї умови веде до дисбалансу карданного вала і збільшення динамічних навантажень на деталі трансмісії.

При розбиранні карданного шарніра необхідно після вивертання оливниці хрестовини і зняття підшипників 22 спресувати з двох суміжних шипів хрестовини 7 торцеві ущільнення 24 і зняти їх через отвори у вилках 4 і 9. Зміщуючи хрестовину в отворах вилок, спочатку вивести шипи з напресованими торцевими ущільненнями, а потім вийняти хрестовину. При збірці карданного шарніра спочатку завести хрестовину в отвори вилок, після чого напресувати торцеві ущільнення (бажано нові щоб уникнути їх провертання). Кожен підшипник заповнити мастилом, змастити робочі кромки манжет підшипників і торцевих ущільнень, надіти підшипники на шипи хрестовини і зібрати шарнір.