Передній ведучий міст КрАЗ-5233НЕ

Нижче даний опис тільки конструктивних особливостей переднього ведучого моста (рисунок 20).

Кульові опори 22 за допомогою шпильок кріпляться до фланців картера моста, а на шворні кульових опор у роликових конічних підшипниках встановлені поворотні кулаки. Кришки 17 і 29 шворнів виконані як одне ціле з важелями поворотних кулаків, за винятком правого верхнього шворня, для якого передбачена кришка. Під кришками підшипників верхнього і нижнього шворнів є регулювальні прокладки 18, за допомогою яких здійснюється регулювання попереднього натягу підшипників шворнів.

До корпуса поворотного кулака прикріплені цапфа 33, супорт переднього гальмового механізму і оливовідбивач. У порожнині кульової опори розташований шарнір рівних кутових швидкостей (рисунок 21), що забезпечує обертання зовнішньої і внутрішньої півосей з рівною кутовою швидкістю. Піввісі від осьових і радіальних переміщень фіксуються втулками 21 (рисунок 20), запресованими в цапфу 33 поворотного кулака і кульової опори 22.

Передній ведучий міст КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 20 – Передній ведучий міст:

1-болт кріплення колеса; 2-маточина; 3-гайка кріплення підшипників; 4-замкова шайба; 5-контргайка; 6-фланець; 7-зовнішня піввісь; 8-зовнішній підшипник маточини; 9-манжети пристрою ущільнювача підкачки шин; 10-стакан манжет; 11- штуцер підведення повітря; 12-гальмовий барабан; 13-стакан манжети; 14-захисний диск; 15-підведення повітря; 16-кулак; 17-верхня кришка; 18-регулювальні прокладки; 19-роликовий підшипник шворня; 20-гумова заглушка; 21-бронзова втулка; 22- кульова опора; 23-картер моста; 24-манжета; 25-внутрішня піввісь; 26-пристрій ущільнювача; 27-корпус поворотного кулака; 28-диск; 29-нижня кришка; 30-накладка гальмової колодки; 31-оливовідбивач; 32-внутрішній підшипник маточини; 33- цапфа; 34-гальмова колодка

Шарнір рівних кутових швидкостей КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 21 – Шарнір рівних кутових швидкостей:

1-зовнішній кулак шарніра; 2-вкладень зовнішнього кулака; 3-диск шарніра; 4-вкладень внутрішнього кулака; 5-внутрішній кулак шарніра

При розбиранні шарніра рівних кутових швидкостей не рекомендується розукомплектовувати піввісь з кулаками з вкладенем, а вкладень з диском і міняти їх взаємне положення, щоб уникнути порушення прироблення деталей шарніра. Будова головної передачі переднього моста дана на рисунку 22.

Шестерні і підшипники (окрім підшипників ведучої конічної шестерні) уніфіковані з аналогічними деталями головних передач проміжного і заднього мостів.

Головна передача переднього моста КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 22 – Головна передача переднього моста:

1-пластина стопорна; 2-пластина замкова; 3-гайка підшипників диференціала; 4-хрестовина диференціала; 5-гніздо підшипників; 6, 15, 26, 33-кришки; 7, 24, 34- шайби опорні; 8, 11, 14, 28, 31-роликові конічні підшипники; 9, 21-прокладки регулювальні; 10-ведуча конічна шестерня; 12-втулка розпірна; 13-шайба регулювальна; 16-манжета; 17-фланець з відбивачем; 18-шайба тарілчаста пружинна; 19-картер ведучої конічної шестерні; 20-вал; 22-картер редуктора; 23-ведена конічна шестерня; 25-ведуча циліндрова шестерня; 27-шпонка; 29-сателіт; 30-кільце опорне підшипника; 32-чашка диференціала; 35-шестерня півосі; 36-ведена циліндрова шестерня

Регулювання підшипників маточин коліс. Для виявлення необхідності регулювання підшипників слід підняти колесо домкратом так, щоб шина не торкалась землі, зняти фланець півосі. Якщо при похитуванні колеса відчувається люфт, необхідно відрегулювати затягування підшипників в такому порядку:

-відвернути контргайку 5 підшипників (рисунок 20) і зняти шайбу;

-завернути гайку 3 до тугого обертання колеса. При затягуванні гайки необхідно провертати колесо для правильного розміщення роликів в обоймах підшипників;

-відвернути гайку 3 на 90 градусів;

-встановити стопорну шайбу, якщо отвори на шайбі і гайці не співпадають, затягнути гайку до найближчого збігу отворів (сумарний кут відвертання гайки 3 повинен бути 70-90 градусів);

-контргайку встановити шліфованою стороною до гайки.

Момент затягування контргайки 5 повинен бути 250-500 Н•м (25-50кгс•м).

Правильність регулювання остаточно визначити при контрольному пробігу в міру нагріву маточин. Підвищений нагрів (більш 90ºС) не допускається і повинен бути усунений повторним регулюванням.

Перевірка і регулювання підшипників шворнів поворотних кулаків переднього моста. Осьовий люфт в підшипниках шворнів перевіряти при знятих маточинах, від'єднаній тязі рульової трапеції від поворотних важелів і затягнутих повністю гайках кришок підшипників шворнів (момент затягування гайок 280-320 Н•м (28-32 кгс•м). При похитуванні цапфи 33 (рисунок 20) вгору-вниз люфта не повинно бути.

За наявності осьового люфта необхідно:

-очистити від пилу і бруду кульову опору, кришки підшипників шворнів, корпус поворотного кулака і протерти дрантям, змоченим в чистому дизельному паливі;

-відвернути болти кріплення ущільнення 26 і висунути його назовні до припинення контакту між манжетою і кульовою опорою 22;

-відвернути гайки шпильок верхньої і нижньої кришок (важіль поворотного кулака) і відрегулювати затягування підшипників шворнів. Конічні підшипники повинні бути відрегульовані з попереднім натягом, відповідним моменту 60-80 Н•м (6- 8 кгс•м), необхідному для повороту корпусу поворотного кулака (без ущільнення), що відповідає прикладанню зусилля в межах 340-470 Н (34-47 кгс) до отвору під кульовий палець верхнього важеля поворотного кулака. При цьому зусилля повинно бути докладене перпендикулярно радіусу обертання.

Регулювання підшипників здійснюється за допомогою прокладок 18 під верхньою і нижньою кришками. Якщо для забезпечення натягу підшипників потрібно видалити прокладку завтовшки 0,2 мм, то її слід зняти з-під нижньої кришки;

-перевірити стан гальмових колодок, барабанів і надійність стопоріння осей колодок;

-під'єднати рульову тягу до поворотних важелів і встановити необхідне сходження передніх коліс (див. розділ 5.10.4. «Рульовий привід» цього Керівництва). При установці тяги рульової трапеції короткий кінець її повинен знаходитися у лівого колеса.

Зміна мастила в кульових опорах переднього моста. Мастило в кульових опорах міняти при знятих маточинах в наступному порядку:

-від'єднати цапфу 33 (рисунок 20) від корпуса поворотного кулака. Знімати цапфу слід обережно, щоб не пошкодити ущільнювальну прокладку. Пошкоджену прокладку слід замінити новою;

-вийняти піввісі 7 і 25 з кулаками 16 і диск 28. Розукомплектовувати піввісь з кулаками і міняти їх взаємне положення не рекомендується, щоб уникнути порушення припрацювання деталей шарніра;

-видалити мастило і промити внутрішню порожнину кульової опори 22 і деталі шарніра рівних кутових швидкостей в чистому дизельному паливі або гасі, після чого продути стислим повітрям;

-закласти мастило в кульову опору і зібрати шарнір рівних кутових швидкостей, заздалегідь змастивши його деталі, встановити і закріпити цапфу. Верхні підшипники шворнів змастити через пресоливницю, угвінчену в кришку (10-15 нагнітань ручним шприцом).