Компресор КрАЗ-5233НЕ

Автомобільний компресор (рисунок 46) поршневого типу, непрямоточний, двоциліндровий, одноступінчатого стиснення. Він встановлений в розвалі циліндрів двигуна на спеціальній площадці верхньої кришки блока і приводиться в дію клиноподібним пасом від шківа вентилятора. Призначений для створення запасу стислого повітря в ресиверах пневмопривода гальмової системи і живлення стислим повітрям споживачів. Повітря до компресора підводиться по трубопроводу від патрубка впускних колекторів двигуна. Таким чином, для очищення повітря, необхідного для роботи компресора, використовується повітряний фільтр двигуна. У циліндри компресора повітря поступає через пластинчасті впускні клапани, які відкриваються під дією розрідження в період такту всмоктування у відповідному циліндрі. Стисле поршнями повітря витісняється в пневматичну систему автомобіля через пластинчасті нагнітальні клапани, розташовані в головці циліндрів.

Компресор КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 46 – Компресор:

1-шків; 2-гайка; 3-шпонка; 4-циліндр; 5-поршень із шатуном у зборі; 6-плита; 7- головка компресора; 8-картер; 9-кришка задня; 10-пружина ущільнювача кришки; 11, 14-підшипники; 12-кришка транспортна; 13-колінчастий вал; 15-кришка передня

Головка циліндрів компресора охолоджується водою, що підводиться з водяного насоса системи охолоджування двигуна. Охолоджуюча рідина з головки компресора зливається у всмоктувальний патрубок водяного насоса. Необхідно пам'ятати, що система охолоджування головки циліндрів компресора заповнюється тільки при працюючому двигуні. Тому після заливки охолоджувальної рідини необхідно запустити двигун і дати йому попрацювати 3-5 хвилин, після чого перевірити рівень охолоджувальної рідини в розширювальному бачку і при необхідності долити до половини його місткості.

Змащування компресора – комбіноване (під тиском і розбризкуванням). Під тиском змащуються шатунові підшипники: олива підводиться по трубці з оливної магістралі двигуна до задньої кришки картера компресора і далі по каналах колінчастого вала до підшипників шатунів. Корінні кулькові підшипники, поршневі пальці і стінки циліндрів змащуються розбризкуванням.

Характеристика компресора

Число циліндрів

2

Діаметр циліндра, мм

72

Хід поршня, мм

38

Робочий об'єм, см3

310

Частота обертання, хв.

2200

Продуктивність компресора при 2000 об/хв і протитиску 0,75 МПа (7,5 кгс/см2), л/хв

320