Вологооливовідокремлювіч із регулятором тиску КрАЗ-5233НЕ


Призначений для видалення вологи із стислого повітря, автоматичного її зливу, а також для регулювання тиску стислого повітря в заданих межах.

Будова вологооливовідокремлювача показана на рисунку 47.

Робота вологооливовідокремлювача з регулятором тиску. Гаряче повітря від компресора поступає на вхід радіатора 21, проходить через радіатор і далі поступає в спіральний канал С. Проходячи через радіатор, стисле повітря охолоджується практично до температури навколишнього середовища. При цьому відбувається інтенсивна конденсація пари вологи і утворення дрібнодісперсійної вологоповітряної суміші.

При проходженні суміші по спіральному каналу за рахунок значних відцентрових сил відбувається відкидання дрібнодісперсійної вологи на внутрішню поверхню корпуса 6 із подальшим стіканням вологи в нижню порожнину I корпуса вологооливовідокремлювач.

Осушене повітря з нижньої порожнини I по каналу К поступає на вхід зворотного клапана 22 і, проходячи через зворотний клапан, поступає в порожнину V і далі в пневмосистему транспортного засобу.

Одночасно стисле повітря з вихідної порожнини V по каналах L, D і Е поступає в стежачу порожнину IV регулятора тиску. Робочий тиск в системі слід підтримувати в межах 0,65-0,8 МПа (6,5-8,0 кгс/см2).

У початковому положенні стежачий поршень 19 регулятора тиску знаходиться в крайньому нижньому положенні. При цьому впускний клапан 7 сидить на пружному сідлі 20, а випускний клапан 9 відкритий. У цьому положенні порожнина II, розташована над плаваючим поршнем 5, за допомогою каналів А, В і дроселя 8 сполучена з порожниною III і далі отвором 17 і сапуном 15 сполучена з атмосферою.

У міру підвищення тиску стислого повітря в пневмосистемі і також в стежачий порожнині IV відбувається переміщення стежачого поршня 19 у верхнє поло- ження. При цьому випускний клапан 9 поступово закривається.

Після посадки випускного клапана 9 на сідло 18 подальше переміщення стежачого поршня 19 вгору приводить до відриву впускного клапана 7 від пружного сідла 20 і надходженню стислого повітря із стежачої порожнини IV по каналу А в порожнину II.

Вологооливовідокремлювач з регулятором тиску КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 47 – Вологооливовідокремлювач з регулятором тиску:

I–нижняя порожнина корпуса вологооливовідокремлювача; II–порожнина; Ш– порожнина; IV–порожнина регулятора тиску; V–вихідна порожнина; VI–вхідна порожнина;

А, В–канали; С–спіральний канал; L, D, Е, К–канали

1-клапан; 2-сідло; 3, 10, 12, 13-пружини; 4-шток; 5-плаваючий поршень; 6-корпус; 7- впускний клапан; 8-дросельний отвір; 9-випускний клапан; 11-стрижень-клапан; 14- регулювальний болт; 15-сапун; 16-верхня частина корпуса регулятора; 17-отвір; 18- сідло; 19-поршень; 20-сідло; 21-радіатор; 22-зворотний клапан

Дія стислого повітря на плаваючий поршень 5 приводить до його переміщення вниз. При цьому зусилля, що створюється стислим повітрям на плаваючий поршень 5, передається безпосередньо на шток 4, що приводить до відкриття клапана 1, випуску стислого повітря і викиду вологи, що зібралася в нижній порожнині I.

Після відкриття клапана 1 повітря, що нагнітається компресором практично без протидії тиску проходить через радіатор 21, спіральний канал С і нижню порожнину I, осушуючи їх і видаляючи найдрібніші частинки вологи. Таким чином відбувається осушення внутрішніх порожнин вологооливовідокремлювача перед повторним проце- сом вологовідокремлювання, що також сприяє поліпшенню ефективності апарата.

У міру витрати стислого повітря тиск в пневмосистеме і, отже, в стежачій порожнині IV знижується, що приводить до переміщення стежачого поршня 19 вниз. У результаті впускний клапан 7 сідає на пружне сідло 20 і при подальшому переміщенні стежачого поршня 19 відбувається відрив випускного клапана 9 від сідла 18, що приводить до випуску стислого повітря з порожнини II за допомогою каналів А, В, а також дросельного отвору 8 в порожнину III і далі в атмосферу.

При цьому під дією пружини 3 шток 4 переміщається вгору, і клапан 1 закривається, тим самим ізолюється внутрішня порожнина вологооливовідокремлювача від атмосфери. Починається процес повторного наповнення пневмосистеми стислим повітрям.

Необхідно відзначити, що шток 4 спільно з пружиною 3 і клапаном 1 виконують також функції запобіжного клапана. При неспрацьовуванні стежачої системи регулятора тиску і подальшому підвищенні тиску стислого повітря сила, що створюється тиском стислого повітря на внутрішню поверхню клапана 1, може перевищити зусилля пружини 3, що приведе до відкриття клапана 1 і випуску стислого повітря з нижньої порожнини I в атмосферу. В результаті подальше підвищення тиску в пневмосистемі буде неможливим, що запобіжить небезпечні руйнування.