Кран гальмовий двосекційний КрАЗ-5233НЕ

Призначений для управління виконавчими механізмами робочої гальмової системи автомобіля при роздільному приводі гальмування мостів і для приводу клапана управління гальмової системи причепа (напівпричепа).

Гальмовий кран (рисунок 49) складається з важеля приводу 11, верхнього 8 і нижнього 3 корпусів двох незалежних секцій, розташованих послідовно. Клапани обох секцій крана – плоскі, одинарні, гумові. Стежачий механізм – поршневого типу, з пружними елементами.

Виводи Р і Н верхнього і нижнього корпусів крана сполучені з повітряними ресиверами роздільних контурів, а виводи А і Е – з гальмовими камерами.

Тягу приводу гальмового крана необхідно встановлювати при початковому положенні педалі і важеля 11. Після з'єднання тяги вільний хід педалі забезпечується в межах 19,5-25 мм при тиску повітря в системі 0,65-0,8 МПа (6,5-8,0 кгс/см2).

Робота крана. При натисненні на педаль важіль 11 повертається на вісі і роликом впливає на штовхач, який через тарілку стискає зрівноважуючий елемент 13 верхнього поршня. Поршень переміщається вниз і закриває випускний отвір клапана, а потім відкриває верхній клапан 14. Стисле повітря, що підводиться до виведення Р, через відкритий клапан поступає до виводу А і далі до гальмових пневмокамер проміжного і заднього мостів доти, поки сила натиснення на важіль 11 не зрівноважиться тиском повітря на верхній поршень 4. Таким чином, здійснюється стежача дія у верхній секції гальмового крана.

Одночасно стисле повітря через отвір у виводі А проходить у надпоршневий простір нижньої секції. Поршень 16, що має велику поверхню, переміщається вниз і впливає на малий поршень 17, який спочатку закриває випускний отвір клапана, а потім відкриває нижній клапан 18. Стисле повітря, що підводиться до виведення Н, через відкритий клапан поступає до виведення Е і далі до гальмових камер переднього моста.

Стисле повітря, що знаходиться в просторі між поршнями 16 і 17 врівноважує силу, що діє на поршень 16 зверху, завдяки чому у виводах Е встановлюється тиск, відповідний зусиллю на важелі 11. Таким чином, здійснюється стежача дія в нижній секції гальмового крана.

Розміри поршнів і пружин підібрані так, що тиск у виводах А і Е залежно від зусилля на важелі 11 практично однаковий. При проміжних положеннях важеля нижня секція крана управляється пневматично.

При відмові в роботі верхньої секції нижня управлятиметься механічно через шпильку верхнього поршня 4 і штовхач малого поршня 17, повністю зберігаючи працездатність. Стежача дія в цьому випадку здійснюється зрівноваженням сили, докладеної до важеля 11, і тиском повітря на малий поршень 17.

При відмові в роботі нижньої секції гальмового крана верхня секція працює, як завжди.

Кран гальмовий двосекційний КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 49 – Кран гальмовий двосекційний:

1-корпус клапана; 2-гніздо клапана; 3-корпус нижній; 4-поршень верхній; 5-тарілка; 6-штовхач; 7-ролик; 8-корпус верхній; 9-захисний елемент; 10-гвинт регулювальний; 11-важіль; 12-шпилька; 13-пружний зрівноважуючий елемент; 14-клапан верхній; 15-корпус середній; 16-поршень великий; 17-поршень малий; 18-клапан нижній