Регулятор напруги КрАЗ-5233НЕ
Регулятором напруги (тип 2712.3702) є безконтактний електронний прилад на кремнієвих напівпровідникових елементах з перемикачем рівня регульованої напруги залежно від температури навколишнього середовища. Для доступу до перемикача необхідно відкрутити захисну різьбову пробку на корпусі регулятора. Порядок користування перемикачем:
-при стійкій температурі навколишнього середовища вище 0ºС перемикач потрібно встановити в положення «мін», нижче 0ºС – в положення «макс»;
-якщо при експлуатації в зимовий період (температура навколишнього середовища нижче 0ºС) спостерігається кипіння електроліту, перемикач встановити в положення «мін» до нормалізації стану акумуляторних батарей.
Перевірка технічного стану регулятора напруги. Один раз в рік (при сезонному технічному обслуговуванні) необхідно перевірити регульовану напругу регулятора на автомобілі. Регулювання і ремонт цього приладу повинні виконувати кваліфіковані фахівці.
Рівні настройки регульованої напруги:
Мінімальне, В | 26,8-28,2 |
Максимальне, В | 28,3-29,7 |
Частота обертання ротора генератора, при якій перевіряється регульована напруга, мін | 3500 |
Струм навантаження, А | 18 |
Якщо регульована напруга регулятора при перевірці на автомобілі виходить за межі технічної характеристики необхідно зняти регулятор напруги і перевірити на контрольному випробувальному стенді. Якщо і при перевірці на стенді регульована напруга виходить за межі технічної характеристики більш ніж на ± 0,6 В, регулятор підлягає заміні.
Для перевірки регульованої напруги на автомобілі і на стенді потрібні наступні прилади:
-вольтметр постійного струму, класу точності не нижче 1,5 з шкалою 0-50 V (для стенда);
-амперметр постійного струму, класу точності не нижче 1,5 з шкалою 0-50 А (для стенда);
-тахометр, що дозволяє заміряти частоту обертання від 0 до 5000 хв 1 стенда);
-реостат навантаження на струм до 50 А (для стенда).
Контрольно-випробувальний стенд для перевірки регульованої напруги регулятора повинен бути обладнаний приводом для генератора, що забезпечує можливість плавної зміни частоти обертання в межах 0-5000 хв-1.
Перевірка регульованої напруги на автомобілі проводиться в такій послідовності:
-під’єднати вольтметр між клемою «+» і корпусом регулятора;
-увімкнути як додаткове навантаження дальнє світло фар;
-запустити двигун і встановити середню частоту обертання;
-зафіксувати регульовану напругу по свідченню вольтметра.