Часть 1 Можливі несправності і способи їх усунення КрАЗ-5233НЕ
Зміст робіт і методика їх проведення |
Технічні вимоги |
Прилади, інструмент, пристосування і матеріали, необхідні для виконання робіт |
|||
1 |
2 |
3 |
|||
Двигун, зчеплення, коробка передач | |||||
Електрофакельний пристрій (ЕФП) |
|||||
Контрольна лампа не спалахує або спалахує через великий відрізок часу |
Несправність велектричному ланцюзі або обрив дроту |
Знайти пошкодження в ланцюзі або контактах і усунути |
|||
Сильно розряджені акумуляторні батареї |
Зарядити акумуляторні батареї |
||||
Перегорілаоднаабообидвісвічки. Перегоріла контрольна лампа |
Замінити свічки або лампу |
||||
Двигун погано запускається |
Сильно розряджені акумуляторні батареї |
Зарядити акумуляторні батареї |
|||
Немає факела в одному або обох впускних колекторах при справних свічках: через відсутність подачі палива на свічки через передчасне загоряння контрольної лампи (свічки не встигають розжарюватися) |
Перевірити паливну магістраль від паливнопідкачуючого насоса до свічок Передвключеннямстартеракнопку вмикача ЕФП необхідно тримати не менше 1 хв. Якщо факел не спалахує – перевірити термореле |
||||
Двигун не зупиняється |
Відсутній проміжок між штоком силового циліндра зупинки двигуна і важелем зупинки двигуна |
Відрегулювати проміжок між штоком силового циліндра двигуна і важелемзупинки двигуна. Проміжок повинен бути 6 мм не більше |
|||
Несправний силовий циліндр зупинки двигуна |
Замінити двигуна |
силовий |
циліндр |
зупинки |
|
Привід виключення зчеплення |
|||||
Зчеплення пробуксовує |
Відсутнє, або мале вільне переміщення педалі (відсутність проміжку між штовхачем і поршнем головного циліндра) |
Відрегулювати вільне переміщення педалі |
|||
Засмічення перепускного отвору головного циліндра |
Прочистити отвір |
||||
Зчеплення вимикається не повністю |
Заїдання приводу виключення зчеплення |
Розібрати робочий циліндр*. При необхідності замінити кільця або манжети. Внутрішні поверхні корпусних деталей промити гальмовою рідиною і продути стислим повітрям. Зібрати і перевірити легкість переміщення поршнів |
|||
Велике вільне переміщення педалі |
Відрегулювати вільне переміщення педалі зчеплення. Перевірити рівень робочої рідини в головному циліндрі виключення і при необхідності долити до необхідного рівня. За наявності повітря в гідросистемі прокачати систему |
||||
Управління додатковою коробкою передач (демультиплікатором) |
|||||
Утруднено перемикання діапазонів додаткової коробки передач |
Відсутність або загуснення мастила кілець ущільнювачів золотника крана управління |
Зняти кришку крана разом з тросом і золотником, змастити кільця і встановити на місце |
|||
Витік повітря через кран управління додатковою коробкою |
Вигинабоподовженнятросакрана управління додатковою коробкою |
Перевірити прокладку і стан троса. При необхідності замінити (див. підрозділ «Коробка передач») |
|||
Знос гумових кілець ущільнювачів золотника крана |
Замінити кільця ущільнювачів |
||||
Карданна передача |
|||||
Вібрація автомобіля на певній швидкості руху |
Биття карданних валів з причини: ослабленнякріпленняголчатих підшипників і хрестовин або їх зносу обриву пластин балансувань ослаблення гайок кріплення фланців на шліцьових кінцях вихідних валів агрегатів трансмісії неправильної збірки карданних валів (не суміщені позначки) |
Перевірити і при необхідності підтягти болти кріплення кришок підшипників, а якщо виявлений знос хрестовин і підшипників – замінити їх Замінити карданний вал Перевірити і при необхідності підтягти гайки Ковзаючі вилки встановити по позначках |
|||
Ведучі мости |
|||||
Підвищений шум шестерень ведучих мостів |
Порушення регулювання головної передачі |
Відрегулювати зачеплення шестерень і попередній натяг підшипників, згідно рекомендаціям, даним в розділі «Регулювання головних передач ведучих мостів» |
|||
Підвищений нагрів ведучих мостів |
Зайва або недостатня кількість оливи в картері |
Перевірити рівень оливи в картері і при необхідності довести його до норми |
|||
Неправильне регулювання зачеплення або туге затягування підшипників головної передачі |
Відрегулювати зачеплення і переднатяг підшипників згідно рекомендаціям, даним в розділі «Регулювання головних передач ведучих мостів» |
||||
Передня підвіска |
|||||
Витік рідині з амортизатора |
Ослаблення затягування зовнішньої гайки резервуару |
Підтягти гайку |
|||
Пошкодження або великий знос манжет штока і резервуару |
Замінити манжети |
||||
Амортизатор має вільне переміщення штока на початку ходу розтягування або стиснення |
Зменшення кількості рідини в робочому циліндрі |
Зняти амортизатор з автомобіля, встановити вертикально і прокачати його кілька разів, переміщаючи поршень на всю величину ходу штока, після чого перевірити кількість рідини і при необхідності долити до норми |
|||
Амортизатор не розвиває достатнього зусилля при розтягуванні |
Ослаблення затягування зовнішньої гайки резервуару |
Підтягти гайку |
|||
Порушення герметичності клапана віддачі в результаті його засмічення або пошкодження |
Розібрати клапан, промити його і поршень в бензині або гасі. Якщо клапан має пошкодження, замінити його |
||||
Зменшення жорсткості пружини клапана віддачі |
Замінити пружину або між її торцем і гайкою встановити додаткові регулювальні шайби |
||||
Порушення герметичності перепускного клапана |
Промити деталі клапана в бензині або гасі і перевірити кільцеві замочні кромки на торцях поршня. Якщо кромки мають невеликі нерівності, то торці поршня злегка притерти на рівній чавунній плиті. У разі значних пошкоджень поршень замінити |
||||
Збільшене перетікання рідини по проміжках в результаті великого зносу або глибоких рисок на поверхнях тертя напрямної і кілець ущільнювачів поршня |
Замінити втулку напрямної або кільця ущільнювачів поршня |
||||
Ослаблення затягування зовнішньої гайки резервуару |
Підтягти гайку |
||||
Амортизатор не розвиває достатнього зусилля при стисненні |
Порушення герметичності клапана стиснення в результаті засмічення або пошкодження його деталей |
Розібрати клапан, промити його деталі в бензині або гасі. Якщо на замочних поверхнях клапана є глибокі ризки або сліди значного зносу, то ці деталі замінити |
|||
Зменшення жорсткості пружини клапана стиснення |
Відрегулювати клапан,скоротивши його хід не більше ніж на 2 мм, або замінити пружину |
||||
Порушеннягерметичностівпускного клапана |
Промити деталі клапана в бензині або гасі. Якщо тарілка клапана пошкоджена і не прилягає щільно до сідла, замінити її |
||||
Амортизатор розвиває дуже велике зусилля в кінці ходу стиснення |
Надмірна кількість рідини в робочому циліндрі |
Перевірити кількість рідини і при необхідності довести до норми |
|||
При різкому переміщенні штока в амортизаторі спостерігаються стукоти і заїдання |
Ослаблення затягування зовнішньої гайки резервуару |
Підтягти гайку |
|||
Ослаблення затягування гайки поршня, внаслідок чого поршень має деяке переміщення по штоку |
То ж |
||||
Значне забруднення рідини |
Замінити рідину |
||||
Зменшення кількості рідини в робочому циліндрі |
Зняти амортизатор з автомобіля, встановити вертикально і прокачати його кілька разів, переміщаючи поршень на всю довжину ходу штока, після чого перевірити кількість рідини, і при необхідності долити до норми |
||||
Система регулювання тиску повітря в шинах |
|||||
Витік повітря з системи, спостережуваний при нейтральному положенні рукоятки крана управління тиском повітря в шинах |
Прокол камери, порушення герметичності системи, несправний колісний кран, знос або пошкодження кромок манжет пристрою ущільнювача в маточинах колеса |
Герметичність системи перевіряти після охолоджування шин до температури навколишнього середовища. Місця сильного витоку визначити на слух, а місця слабкого витоку – за допомогою мильної емульсії Витік повітря через з'єднання трубопроводів усунути підтяганням гайок. По черзі включаючи підкачку шин (краном на колесі), перевірити стан манжет пристрою ущільнювача в маточинах коліс Замінити колісний кран |
|||
При нейтральному положенні рукоятки приводу крана відбувається накачування шин або випуск повітря з шин в атмосферу |
Відрегулювати привід зміною довжини тяги |
||||
Рульове управління |
|||||
Автомобіль «не тримає дорогу» |
Збільшений люфт рульового управління |
Відрегулювати люфт (див. підрозділ «Перевірка люфту рульового управління») |
|||
Збільшення зусилля на рульовому колесі при повороті |
Втрата продуктивності насоса рульового підсилювача |
Перевірити натягнення паса приводу насоса і при необхідності відрегулювати |
|||
Обрив паса приводу насоса підсилювача |
Замінити новим |
||||
Підвищений попередній натяг сферичних підшипників рульового механізму |
Відрегулювати затягування підшипників |
||||
Недостатнє або нерівномірне посилення на рульовому колесі при повороті |
Знизився рівень оливи в бачку насоса підсилювача |
Долити оливу до необхідного рівня |
|||
Ослаблення паса приводу насоса рульового підсилювача |
Відрегулювати натягнення паса |
||||
Ослаблення затягування сідла запобіжного клапана насоса |
Розібрати насос і закрутитии сідло |
||||
Зависання перепускного клапана насоса унаслідок забруднення |
Розібрати насос і усунути несправність (промити деталі клапана) |
||||
Підвищений шум при роботі насоса |
Пониження рівня оливи в бачку |
Долити оливу до необхідного рівня |
|||
Ослаблення паса приводу насоса |
Відрегулювати натягнення паса |
||||
Стукіт в рульовому механізмі |
Поява проміжку в зубчатому зачепленні рульового механізму |
Відрегулювати зачеплення |
|||
Підтікання мастила з-під штока силового циліндра |
Знос гумових кілець ущільнювачів |
Замінити кільця |
|||
Гальмова система |
|||||
Компресор |
|||||
Стукіт в компресорі |
Збільшення проміжків між підшипниками шатунів і шийками колінчастого валу |
Замінити вкладені підшипників |
|||
Компресор не забезпечує необхідного тиску повітряв пневмосистемі |
Ослаблення натягнення приводного пасу |
Відрегулювати натягнення паса |
|||
Витік повітря через з'єднання трубопроводів або негерметичність клапанів |
Перевірити стан трубопроводів і їх з'єднань, а також герметичність клапанів. Клапани, що не забезпечують герметичності, притерти до сідел, а сильно зношені або пошкоджені замінити новими. Нові клапани притерти до сідел до отримання безперервного кільцевого контакту |
||||
Вологооливовідокремлювач |
|||||
Витік повітря із зливного отвору |
Негерметичність клапана зливу конденсату (пошкодження, забруднення, обмерзання) |
Очистити або замінити клапан |
|||
Не спрацьовує клапан зливу конденсату при спрацьовуванні регулятора тиску (не відчувається рукою скидання повітря) |
Пошкоджена мембрана |
Замінити мембрану |
|||
Пошкоджено кільце ущільнювача золотника (у мембранному диску) |
Замінити кільце |
||||
Через вологооливовідокремлювач в систему не нагнітається повітря |
Замерзання конденсату вребристому охолоджувачі і обвідному клапані |
Зняти вологооливовідокремлювач, розігріти і продути стислим повітрям |
|||
Негерметичність вологооливовідокремлювача |
Ослаблення затягування кришки з корпусом і ребристого охолоджувача |
Підтягти болти кріплення |
|||
Гальмові механізми коліс |
|||||
Гальмовімеханізмипогано утримують автомобіль |
Знос накладок гальмових колодок |
Перевірити і відрегулювати проміжки, при необхідності замінити накладки |
|||
Гальмові механізми погано утримують автомобіль. Після регулювання проміжків великий гальмовий шлях |
Замаслення накладок гальмових колодок |
Перевірити і промити накладки Усунути причину замаслювання накладок |