Часть 1 Можливі несправності і способи їх усунення КрАЗ-5233НЕ

Зміст робіт і методика їх проведення

Технічні вимоги

Прилади, інструмент, пристосування і матеріали, необхідні для виконання робіт

1

2

3

Двигун, зчеплення, коробка передач

Електрофакельний пристрій (ЕФП)

Контрольна лампа не спалахує або спалахує через великий відрізок часу

Несправність велектричному ланцюзі або обрив дроту

Знайти пошкодження в ланцюзі або контактах і усунути

Сильно розряджені акумуляторні батареї

Зарядити акумуляторні батареї

Перегорілаоднаабообидвісвічки. Перегоріла контрольна лампа

Замінити свічки або лампу

Двигун погано запускається

Сильно розряджені акумуляторні батареї

Зарядити акумуляторні батареї

Немає факела в одному або обох впускних колекторах при справних свічках: через відсутність подачі палива на свічки через передчасне загоряння контрольної лампи (свічки не встигають розжарюватися)

Перевірити паливну магістраль від паливнопідкачуючого насоса до свічок Передвключеннямстартеракнопку вмикача ЕФП необхідно тримати не менше 1 хв. Якщо факел не спалахує – перевірити термореле

Двигун не зупиняється

Відсутній проміжок між штоком силового циліндра зупинки двигуна і важелем зупинки двигуна

Відрегулювати проміжок між штоком силового циліндра двигуна і важелемзупинки двигуна. Проміжок повинен бути 6 мм не більше

Несправний силовий циліндр зупинки двигуна

Замінити двигуна

силовий

циліндр

зупинки

Привід виключення зчеплення

Зчеплення пробуксовує

Відсутнє, або мале вільне переміщення педалі (відсутність проміжку між штовхачем і поршнем головного циліндра)

Відрегулювати вільне переміщення педалі

Засмічення перепускного отвору головного циліндра

Прочистити отвір

Зчеплення вимикається не повністю

Заїдання приводу виключення зчеплення

Розібрати робочий циліндр*. При необхідності замінити кільця або манжети. Внутрішні поверхні корпусних деталей промити гальмовою рідиною і продути стислим повітрям. Зібрати і перевірити легкість переміщення поршнів

Велике вільне переміщення педалі

Відрегулювати вільне переміщення педалі зчеплення. Перевірити рівень робочої рідини в головному циліндрі виключення і при необхідності долити до необхідного рівня. За наявності повітря в гідросистемі прокачати систему

Управління додатковою коробкою передач (демультиплікатором)

Утруднено перемикання діапазонів додаткової коробки передач

Відсутність або загуснення мастила кілець ущільнювачів золотника крана управління

Зняти кришку крана разом з тросом і золотником, змастити кільця і встановити на місце

Витік повітря через кран управління додатковою коробкою

Вигинабоподовженнятросакрана управління додатковою коробкою

Перевірити прокладку і стан троса. При необхідності замінити (див. підрозділ «Коробка передач»)

Знос гумових кілець ущільнювачів золотника крана

Замінити кільця ущільнювачів

Карданна передача

Вібрація автомобіля на певній швидкості руху

Биття карданних валів з причини: ослабленнякріпленняголчатих підшипників і хрестовин або їх зносу обриву пластин балансувань ослаблення гайок кріплення фланців на шліцьових кінцях вихідних валів агрегатів трансмісії неправильної збірки карданних валів (не суміщені позначки)

Перевірити і при необхідності підтягти болти кріплення кришок підшипників, а якщо виявлений знос хрестовин і підшипників – замінити їх

Замінити карданний вал

Перевірити і при необхідності підтягти гайки

Ковзаючі вилки встановити по позначках

Ведучі мости

Підвищений шум шестерень ведучих мостів

Порушення регулювання головної передачі

Відрегулювати зачеплення шестерень і попередній натяг підшипників, згідно рекомендаціям, даним в розділі «Регулювання головних передач ведучих мостів»

Підвищений нагрів ведучих мостів

Зайва або недостатня кількість оливи в картері

Перевірити рівень оливи в картері і при необхідності довести його до норми

Неправильне регулювання зачеплення або туге затягування підшипників головної передачі

Відрегулювати зачеплення і переднатяг підшипників згідно рекомендаціям, даним в розділі «Регулювання головних передач ведучих мостів»

Передня підвіска

Витік рідині з амортизатора

Ослаблення затягування зовнішньої гайки резервуару

Підтягти гайку

Пошкодження або великий знос манжет штока і резервуару

Замінити манжети

Амортизатор має вільне переміщення штока на початку ходу розтягування або стиснення

Зменшення кількості рідини в робочому циліндрі

Зняти амортизатор з автомобіля, встановити вертикально і прокачати його кілька разів, переміщаючи поршень на всю величину ходу штока, після чого перевірити кількість рідини і при необхідності долити до норми

Амортизатор не розвиває достатнього зусилля при розтягуванні

Ослаблення затягування зовнішньої гайки резервуару

Підтягти гайку

Порушення герметичності клапана віддачі в результаті його засмічення або пошкодження

Розібрати клапан, промити його і поршень в бензині або гасі. Якщо клапан має пошкодження, замінити його

Зменшення жорсткості пружини клапана віддачі

Замінити пружину або між її торцем і гайкою встановити додаткові регулювальні шайби

Порушення герметичності перепускного клапана

Промити деталі клапана в бензині або гасі і перевірити кільцеві замочні кромки на торцях поршня. Якщо кромки мають невеликі нерівності, то торці поршня злегка притерти на рівній чавунній плиті. У разі значних пошкоджень поршень замінити

Збільшене перетікання рідини по проміжках в результаті великого зносу або глибоких рисок на поверхнях тертя напрямної і кілець ущільнювачів поршня

Замінити втулку напрямної або кільця ущільнювачів поршня

Ослаблення затягування зовнішньої гайки резервуару

Підтягти гайку

Амортизатор не розвиває достатнього зусилля при стисненні

Порушення герметичності клапана стиснення в результаті засмічення або пошкодження його деталей

Розібрати клапан, промити його деталі в бензині або гасі. Якщо на замочних поверхнях клапана є глибокі ризки або сліди значного зносу, то ці деталі замінити

Зменшення жорсткості пружини клапана стиснення

Відрегулювати клапан,скоротивши його хід не більше ніж на 2 мм, або замінити пружину

Порушеннягерметичностівпускного клапана

Промити деталі клапана в бензині або гасі. Якщо тарілка клапана пошкоджена і не прилягає щільно до сідла, замінити її

Амортизатор розвиває дуже велике зусилля в кінці ходу стиснення

Надмірна кількість рідини в робочому циліндрі

Перевірити кількість рідини і при необхідності довести до норми

При різкому переміщенні штока в амортизаторі спостерігаються стукоти і заїдання

Ослаблення затягування зовнішньої гайки резервуару

Підтягти гайку

Ослаблення затягування гайки поршня, внаслідок чого поршень має деяке переміщення по штоку

То ж

Значне забруднення рідини

Замінити рідину

Зменшення кількості рідини в робочому циліндрі

Зняти амортизатор з автомобіля, встановити вертикально і прокачати його кілька разів, переміщаючи поршень на всю довжину ходу штока, після чого перевірити кількість рідини, і при необхідності долити до норми

Система регулювання тиску повітря в шинах

Витік повітря з системи, спостережуваний при нейтральному положенні рукоятки крана управління тиском повітря в шинах

Прокол камери, порушення герметичності системи, несправний колісний кран, знос або пошкодження кромок манжет пристрою ущільнювача в маточинах колеса

Герметичність системи перевіряти після охолоджування шин до температури навколишнього середовища. Місця сильного витоку визначити на слух, а місця слабкого витоку – за допомогою мильної емульсії

Витік повітря через з'єднання трубопроводів усунути підтяганням гайок. По черзі включаючи підкачку шин (краном на колесі), перевірити стан манжет пристрою ущільнювача в маточинах коліс

Замінити колісний кран

При нейтральному положенні рукоятки приводу крана відбувається накачування шин або випуск повітря з шин в атмосферу

Відрегулювати привід зміною довжини тяги

Рульове управління

Автомобіль «не тримає дорогу»

Збільшений люфт рульового управління

Відрегулювати люфт (див. підрозділ

«Перевірка люфту рульового управління»)

Збільшення зусилля на рульовому колесі при повороті

Втрата продуктивності насоса рульового підсилювача

Перевірити натягнення паса приводу насоса і при необхідності відрегулювати

Обрив паса приводу насоса підсилювача

Замінити новим

Підвищений попередній натяг сферичних підшипників рульового механізму

Відрегулювати затягування підшипників

Недостатнє або нерівномірне посилення на рульовому колесі при повороті

Знизився рівень оливи в бачку насоса підсилювача

Долити оливу до необхідного рівня

Ослаблення паса приводу насоса рульового підсилювача

Відрегулювати натягнення паса

Ослаблення затягування сідла запобіжного клапана насоса

Розібрати насос і закрутитии сідло

Зависання перепускного клапана насоса унаслідок забруднення

Розібрати насос і усунути несправність

(промити деталі клапана)

Підвищений шум при роботі насоса

Пониження рівня оливи в бачку

Долити оливу до необхідного рівня

Ослаблення паса приводу насоса

Відрегулювати натягнення паса

Стукіт в рульовому механізмі

Поява проміжку в зубчатому зачепленні

рульового механізму

Відрегулювати зачеплення

Підтікання мастила з-під штока силового циліндра

Знос гумових кілець ущільнювачів

Замінити кільця

Гальмова система

Компресор

Стукіт в компресорі

Збільшення проміжків між підшипниками шатунів і шийками колінчастого валу

Замінити вкладені підшипників

Компресор не забезпечує необхідного тиску повітряв

пневмосистемі

Ослаблення натягнення приводного пасу

Відрегулювати натягнення паса

Витік повітря через з'єднання трубопроводів або негерметичність клапанів

Перевірити стан трубопроводів і їх з'єднань, а також герметичність клапанів. Клапани, що не забезпечують герметичності, притерти до сідел, а сильно зношені або пошкоджені замінити новими. Нові клапани притерти до сідел до отримання безперервного кільцевого контакту

Вологооливовідокремлювач

Витік повітря із зливного отвору

Негерметичність клапана зливу конденсату (пошкодження, забруднення, обмерзання)

Очистити або замінити клапан

Не спрацьовує клапан зливу конденсату при спрацьовуванні регулятора тиску (не відчувається рукою скидання повітря)

Пошкоджена мембрана

Замінити мембрану

Пошкоджено кільце ущільнювача золотника (у мембранному диску)

Замінити кільце

Через вологооливовідокремлювач в систему не нагнітається повітря

Замерзання конденсату вребристому охолоджувачі і обвідному клапані

Зняти вологооливовідокремлювач, розігріти і продути стислим повітрям

Негерметичність вологооливовідокремлювача

Ослаблення затягування кришки з корпусом і ребристого охолоджувача

Підтягти болти кріплення

Гальмові механізми коліс

Гальмовімеханізмипогано утримують автомобіль

Знос накладок гальмових колодок

Перевірити і відрегулювати проміжки, при необхідності замінити накладки

Гальмові механізми погано утримують автомобіль. Після регулювання проміжків великий гальмовий шлях

Замаслення накладок гальмових колодок

Перевірити і промити накладки Усунути причину замаслювання накладок