Пуск і зупинка двигуна КрАЗ-5233НЕ

Пуск і зупинку двигуна проводити відповідно до рекомендацій Керівництва з експлуатації силового агрегату. Пуск двигуна проводити при температурах навколишнього повітря:

-вище мінус 10°С – без застосування ЕФП;

-від мінус 10°С до мінус 20°С – із застосуванням ЕФП;

-нижче мінус 20°С – після прогріву двигуна передпусковим підігрівачем*. Для пуску двигуна необхідно:

-увімкнутии «масу»;

-увімкнути прилади;

-встановити важіль коробки передач в нейтральне положення;

-увімкнути подачу палива;

-пустити двигун.

Тривалість безперервного стартування не більше 20 с. Допускається проводити до трьох спроб пуску двигуна з інтервалом 1-2 хвилини, після чого слід знайти несправність і усунути. Після пуску прогріти двигун до температури охолоджуючої рідини 40°С спочатку при мінімальній, потім при середній частоті обертання колінчастого валу.

Щоб уникнути підвищеного зносу підшипників турбокомпресора двигун після пуску повинен працювати з частотою обертання колінчастого валу не більше 1000хв 1 до появи тиску масла в турбокомпресорі.

При пуску двигуна після зміни оливи двигун повинен не менше двох хвилин працювати з мінімальною частотою обертання для заповнення оливою порожнин підшипників турбокомпресора.

Пуск двигуна від зовнішнього джерела. На автомобілі передбачена можливість пуску двигуна від стаціонарної установки або акумуляторних батарей інших транспортних засобів місткістю не менше 120 А•ч і номінальною напругою 24 В.

Для цього на контейнері акумуляторних батарей автомобіля встановлена розетка, а в ЗІП прикладається вилка з проводами. Пуск двигуна проводити в послідовності, описаній вище.

Зупинка двигуна. Перед зупинкою двигун повинен протягом 3-5 хвилин працювати без навантаження з середньою частотою обертання колінчастого валу. Потім слід зменшити частоту обертання до мінімальної, після чого вимкнути подачу палива і вимкнути «масу». Двигун повинен зупинитися. Включати подачу палива слід тільки перед пуском двигуна.

Не допускається різка зупинка двигуна, особливо навантаженого. Це може привести до виходу з ладу турбокомпресора, оскільки його ротор після зупинки двигуна якийсь час продовжує обертатися, а подача оливи до підшипників ротора припиняється негайно.

Забороняється використовувати допоміжну гальмову систему для зупинки двигуна.