Користування електрофакельним пристроєм (ЕФП) КрАЗ-5233НЕ

При пуску двигуна із застосуванням ЕФП категорично забороняється користуватися сторонніми джерелами електроенергії підвищеної потужності, оскільки факельні штифтові свічки розраховані на робочу напругу приблизно 19 В. При напрузі понад 21 В свічки швидко виходять з ладу.

Перед першим пуском нового двигуна або після тривалої його стоянки, а також при температурах навколишнього повітря від -10°С до -20°С необхідно прока- чати паливну систему двигуна за допомогою насоса паливного бака, для чого необхідно натиснути на клавішу 37 (рисунок 6) і повернути ключ вимикача приладів, стартера і протиугінного пристрою в друге фіксоване положення, або прокачати паливопідкачуючим насосом. Надалі пуск двигуна проводити в такому порядку:

-встановити важіль управління коробкою передач в нейтральне положення;

-встановити рукоятку ручного управління подачею палива в положення, відповідне середній частоті обертання колінчастого валу двигуна;

-увімкнути вимикач «маси» акумуляторних батарей;

-ключ вимикача стартера повернути за годинниковою стрілкою в перше фіксоване положення;

-натиснути кнопку вмикача 57 (рисунок 6) і утримувати її протягом всього часу роботи ЕФП. При нагріві штифтових свічок до певної температури замикаються контакти термореле, внаслідок чого відкривається електромагнітний клапан і паливо поступає до свічок. Одночасно на панелі приладів спалахує контрольна лампа 15,що сигналізує про готовність системи ЕФП до пуску двигуна. В період нагріву свічок амперметр повинен показувати розрядний струм близько 23 А;

-після загоряння контрольної лампи (приблизно через 60-100 с після натиснення кнопки вмикача) вимкнути зчеплення і увімкнути стартер поворотом ключа за годинниковою стрілкою до упору (друге нефіксоване положення), одночасно утримуючи правою рукою кнопку вмикача 50. Тривалість безперервної роботи стартера–не більше 20 с;

-після пуску двигуна допускається супровід його роботи з допомогою ЕФП, але не більше 1 хвилини. Потім кнопку вмикача 50 відпустити;

-після виключення ЕФП прогріти двигун при середній частоті обертання колінчастого валу до температури в системі охолоджування 40°С, після чого допускається часткове навантаження двигуна, тобто початок руху автомобіля на знижених передачах.

Увага! Якщо при увімкненні стартера зуби шестерні приводу не входять в зачеплення із зубами вінця маховика, увімкнення стартера повторювати (а не тримати його увімкненим) до тих пір, поки не почнеться провертання колінчастого валу. Це необхідно для того, щоб напруга на свічках не перевищувала допустиму величину, оскільки у момент неспівпадання зубів свічка підпадає під напругу 24 В (опір з біметалічним контактом зашунтіровано).

У разі невдалого пуску необхідно знайти і усунути несправність. При цьому звернути увагу на наявність тиску палива і на справність електричної схеми ЕФП (напруга на свічках під час їх нагріву повинна бути близько 19 В, а струм, що проходить через обидві свічки, - 23 А).

Свічки, що вийшли з ладу, ремонту не підлягають. При виході з ладу однієї з свічок замінити одночасно обидві.