Перелік робіт для різних видів технічного обслуговування КрАЗ-5233НЕ
Зміст робіт і методика їх проведення |
Технічні вимоги |
Прилади, інструмент, пристосу- вання і матеріали, необхідні для виконання робіт |
1 |
2 |
3 |
Контрольний огляд (КО) |
||
Оглянути автомобіль і переконатися в комплектності інструменту і його кріплення, додаткового устаткування |
Пошкоджень не повинно бути Автомобіль повинен бути укомплектований інструментом і додатковим устаткуванням |
Зовнішнім оглядом |
Оглянути автомобіль і переконатися у відсутності підтікань палива, оливи і охолоджуючої рідини |
Підтікань палива, оливи і охолоджуючої рідини не повинно бути. У разі виявлення усунути підтікання |
Зовнішнім оглядом |
Перевірити рівень рідини в розши- рювальному бачку і бачку омивача вітрових стекол, при необхідності долити |
Перевірити рівень охолоджуючої рідини і при необхідності долити до 1/3 об'єму розширювального бачка, що відповідає 35мм від дна бачка |
Відро, лійка |
Перевірити рівень оливи в піддоні двигуна, при необхідності долити до норми |
Перевірка проводиться через 5 хвилин після зупинки двигуна, при цьому автомобіль повинен бути встановлений на рівному горизонтальному майданчику. Рівень оливи по- винен бути у верхньої позначки оливомірного щупа |
Відро, лійка з фільтром |
Перевірити роботу двигуна при різній частоті обертання колінчастого валу |
Пустити двигун і прогріти його до темпера- тури охолоджуючої рідини 40-50ºС. Переконатися у відсутності стуків, нехарактерних для нормальної роботи двигуна |
На слух, по приладах на панелі приладів |
Перевірити роботу рульового підсилювача |
На початку руху |
Пробігом |
Перевіритигерметичністьприводу гальмових систем |
Витік повітря не допускається |
Візуально, на слух |
Перевірити справність і дію приладів освітлення, світлової і звукової сигналізації, контрольно-вимірювальних приладів і склоочисників |
При працюючому двигуні переконатися в справності приладів і правильності їх показів шляхом послідовного включення їх в роботу |
Візуально |
Щоденне технічне обслуговування (ЩТО) |
||
При необхідності очистити автомобіль від пилу і бруду або вимити |
При митті з шланга стежити, щоб струмінь води не прямував на деталі і прилади електрообладнання |
Мийна установка |
Перевірити колеса і шини |
При необхідності підтягти гайки коліс. Видалити сторонні предмети, застряглі в протекторі. Тиск в шинах визначити манометром |
Ключ гайок коліс 32х36, лопатка монтажна, плоскозубці переставні, манометр |
Спустити конденсат з ресиверів |
Спуск конденсату проводити при тиску повітря в системі 0,5-0,7 МПа (5-7 кгс/см2), для чого натиснути на шток клапана і відвести його в будь-яку сторону |
Клапани зливу конденсату встановлені на ресиверах |
Заправити баки паливом |
Заповнення баків проводити відразу ж після повернення автомобіля в парк, щоб уникнути конденсації пари води в паливі |
Паливозаправна колонка |
Оглянути автомобіль |
Усунути несправності, що виникли під час роботи |
Зовнішнім оглядом |
Щоденне технічне обслуговування в зимовий період експлуатації додатково |
||
Перевірити рівень спирту в протизамерзачі, при необхідності долити до норми |
Рівень спирту повинен бути на 10-12 мм нижче за верхню кромку резервуару |
Візуально, заправна місткість |
При використанні в системі охолоджування води з настанням холодного часу після закінчення роботи злити воду з системи і бачка омивача вітрових стекол |
Злив води з системи охолоджування здійснюється з трьох точок. Один краник розташований на патрубку водяного насоса, другий – на корпусі водооливотеплообмінника з лівого боку двигуна, а третій на патрубку підігрівача. |
Крани зливу |
Зняти пробку розширювального бачка і відкрити зливні крани. Зняти бачок омивача, відкрити кришку і злити воду. Прокачати систему склоомивача після установки бачка |
||
Технічне обслуговування після обкатки (ТО-1000) |
||
Вимити автомобіль (при необхідності) |
При митті з шланга стежити, щоб струмінь води не прямував на деталі і прилади електрообладнання |
Мийна устатковина |
Перевірити: |
||
-кріплення гайок кульових пальців рульової тяги, циліндра гідравлічного, рульового механізму, рульової сошки на валу сектора, важеля подовжньої тяги, стопоріння різьбових пробок рульової тяги і наконечника циліндра гідравлічного і зашплінтувати їх; |
Ослаблені гайки підтягти |
Ключ накидний 24х27, плоскозубці, молоток, ключ торцевий 55, вороток, ключ 10х12 |
-герметичність системи рульового підсилювача, водяного радіатора, картерів двигуна, коробки передач, роздавальної коробки, провідних мостів, балансирів задньої підвіски; |
Підтікань оливи і охолоджуючої рідини не повинно бути |
Зовнішнім оглядом |
-герметичність пневматичного приводу гальмових систем; |
Перевірка проводиться при номінальному тиску повітря 0,65 МПа (6,5 кгс/см2). При непрацюючому двигуні падіння тиску повітря в системі не повинне перевищувати 0,05 МПа (0,5 кгс/см2) протягом 30 хвилин при вільному положенні педалі приводу робочої гальмової системи і протягом 15 хвилин при натиснутій педалі |
Манометр на панелі приладів, годинник |
-надійність кріплення і відсутність шкідливих торкань трубопроводів; |
Шкідливих торкань не повинно бути |
Візуально |
-люфт шкворневих з'єднань передніх коліс; |
Люфт не допускається. Наявність люфта усувається регулюванням підшипників |
Ключ накидний 24х27, молоток, пробоєць, викрутка |
-кріплення фланців карданної передачі на шліцьових кінцях вихідних валів коробки передач, роздавальної коро- бки і головних передач ведучих мостів |
Люфта не повинно бути. Порядок перевірки приведений в підрозділі «Обслуговування карданної передачі» |
Ключ 17х19, ключ торцевий 55, вороток, плоскозубці, молоток |
-регульовану напругу регулятора напруги |
Див. підрозділ «Регулятор напруги» |
Викрутка, ключ 8х9, 10х12 |
Перевірити і відрегулювати: |
||
-затягування підшипників маточин коліс; |
Див. підрозділ «Регулювання підшипників маточин коліс» |
Вороток, ключ торцевий 12, 19, 24; викрутка, ключ гайок підшипників маточин |
-проміжок між гальмовими барабанами і накладками колодок робочої гальмової системи* |
Див. підрозділ «Робоча гальмова система» |
Щуп для перевірки проміжків, ключі гайкові двосторонні 10х12, 17х19, молоток |
-сходження передніх коліс; |
Див. підрозділ «Рульовий привід» |
Лінійка |
-люфт рульового управління; |
Див. підрозділ «Перевірка люфта рульового управління» |
Люфтомір, стрілка |
-вільне переміщення і повний хід педалі зчеплення |
Величина вільного переміщення педалі повинна бути в межах 4-8 мм за умови відсутності тиску повітря. Повний хід педалі зчеплення не менше 175 мм |
Ключі 14х17, 19х22, 27х30, лінійка, плоскозубці |
-напрям світлового потоку фар; |
Див. підрозділ «Фари» |
Контрольний екран, викрутка |
-натягнення приводних пасів |
Натягнення пасів перевіряється натисненням на середину вітки із зусиллям 40 Н (4 кгс). При цьому величина прогину пасів повинна бути в межах 10-15 мм для пасів приводу насоса рульового підсилювача, генератора, пасу приводу водяного насоса і 4-8 мм для пасу приводу компресора на короткій вітці |
Ключі 10х12, 13х14, 17х19, викрутка, ключ гайковий односторонній 32 |
-підтягнути гайки резервуарів амортизатора |
Див. підрозділ «Передня підвіска» |
Ключ спеціальний, ключ гайковий двосторонній 22х24, 32х36, плоскозубці |
Перевірити кріплення: |
||
-балки передньої опори двигуна до рами; |
Ослаблені гайки підтягти |
Ключі17х19,19х22,24х27, 27х30, молоток |
-насоса рульового підсилювача до кронштейна і кронштейна до двигуна, і затягування гайки шківа; |
Ослаблені болти і гайки підтягти |
Ключ торцевий 14, вороток, плоскозубці, ключнакидний 24х27 |
-випускних труб, глушника і допоміжної гальмової системи; випускної системи до двигуна; |
Ослаблені болти і гайки підтягти, звернувши увагу на стан прокладок |
Ключі 14х17, 13х14 |
-гальмових камер; |
Ослаблені гайки підтягти |
Ключі 19х22, 22х24 |
-кронштейнів педалі гальмової системи; |
Ослаблені гайки підтягти |
Ключі 19х22 |
-коліс автомобіля; |
Підтягти гайки кріплення коліс |
Ключ колісний |
-кронштейнів паливних баків і стяжних хомутів; |
Ослаблені болти і гайки підтягти |
Ключі 19х22, 22х24 |
-рульового механізму до рами і рульової колонки в кабіні; |
Ослаблені болти і гайки підтягти |
Ключі 10х12, 13х14, ключ накидний 19х22, 24х27 |
-кронштейна кріплення циліндра гідравлічного до картера моста |
Ослаблені болти і гайки підтягти |
|
-апаратів пневматичного приводу гальмової системи; |
Ослаблені болти і гайки підтягти |
Ключі 10х12, 13х14, ключ накидний 19х22, 24х27 |
-кронштейнів підніжок; |
Ослаблені болти і гайки підтягти |
|
-кронштейнів балансирів задньої підвіски до рами; |
Ослаблені болти і гайки підтягти |
Ключ накидний 19х22, 24х27 |
-поперечини до лонжеронів рами; |
Ослаблені болти і гайки підтягти |
|
-кронштейнів реактивних штанг до поперечини рами |
Ослаблені болти і гайки підтягти |
Ключ накидний 19х22, 24х27 |
-кульових пальців реактивних штанг задньої підвіски; |
Ослаблені болти і гайки підтягти |
Ключ двосторонній 46х50 |
-кронштейнів передніх ресор і кришок ресор; |
Ослаблені болти і гайки підтягти |
Ключ торцевий 19, вороток |
-стрем'янок передніх і задніх ресор; |
Підтяжку гайок стрем'янок передніх ресор проводити при навантаженому автомобілі, а задніх ресор – при не завантаженому |
Ключі двосторонні 27х30, 32х36 |
-амортизаторів передньої підвіски і їх кронштейнів; |
Ослаблені болти і гайки підтягти. При зносі гумових втулок верхньої і нижньої головок амортизаторів провести підтяжку гайок пальців |
Ключі двосторонні 27х30, 32х36 |
-головних передач до картерів ведучих мостів, кришки підшипників провідної конічної шестерні і кришки підшипників провідної циліндрової шестерні до картера головної передачі; |
Ослаблені болти і гайки підтягти |
Ключ торцевий 24, вороток, молоток |
-гальмових барабанів до маточин і супорта передніх гальмових механізмів до поворотних кулаків; |
Ослаблені болти і гайки підтягти |
Ключі 22х24, 27х30 |
-акумуляторних батарей; |
Ослаблені болти і гайки підтягти |
Ключ 19х22 |
-гайок болтів кріплення фланців карданних валів трансмісії; |
Ослаблені болти і гайки підтягти |
Ключі 17х19, 19х22 |
Змастити: |
Згідно«Хімотологічної карти паливно- мастильних матеріалів» |
Шприц важільноплунжерний для мастила. Місткості для оливи, дрантя |
-підшипники натягача; |
||
-підшипники розтискних кулаків гальмових механізмів; |
||
-регулювальні важелі гальмових механізмів; |
||
-вісь важелів управління подачею палива; |
||
-муфту виключення зчеплення; |
||
-підшипники валу вилки виключення зчеплення; |
||
-кульові пальці рульової тяги; |
||
-підшипник задньої опори рульового підсилювача; |
||
-кульовий палецьрульового підсилювача; |
Згідно«Хімотологічноїкартипаливно- мастильних матеріалів» |
Шприц важільно-плунжерний для мастила. Місткості для оливи, дрантя |
-шарніри реактивних штанг задньої підвіски; |
||
-шліцьові з'єднання карданних валів трансмісії. |
||
Замінити оливу: |
||
-у картері двигуна; |
||
-у картері коробки передач; |
||
-у картері роздавальної коробки; |
||
-у картерах ведучих мостів. |
||
Замінити рідину в головному циліндрі управління зчепленням: |
Залити рідину на 15-20 мм нижче за верхню кромку заливного отвору |
Шприц важільно-плунжерний для мастила. Місткості для оливи, дрантя |
Злити відстій оливи з картера рульового механізму |
Об'єм зливу 0,5 л з подальшим прокачуванням і доливкою оливи до норми |
|
Перевірити рівень і, при необхідності долити до норми: |
||
-оливи в бачку рульового підсилювача; |
Рівень оливи повинен бути на 40-45 мм нижче за верхній торець заливної горловини бачка |
Візуально. Місткість для оливи |
-електроліту в акумуляторних батареях |
Рівень вважається нормальним, якщо поверхня електроліту торкається нижнього краю заливної горловини. При необхідності долити до норми дистильованої води |
Візуально. Місткість для дистильованої води |
Технічне обслуговування № 1 (ТО-1) |
||
Виконати роботи по обслуговуванню силового агрегату (ТО-1) і акумуляторних батарей |
Див. Керівництва з експлуатації силового агрегату і акумуляторних батарей |
Інструмент водія |
Перевірити надійність кріплення болтів фланців карданного валу від коробки передач до роздавальної коробки |
Ослаблені гайки підтягти (Див. Додаток 4) |
Ключі гайкові двосторонні 17х19, 22х24 |
Перевірити надійність кріплення балки передньої опори двигуна до рами |
Ослаблені гайки підтягти |
Ключ накидний 19х22 |
Перевірити кріплення випускних труб і допоміжної гальмової системи до фланців турбокомпресора і глушника |
Ослаблені болти і гайки підтягти. |
Ключі гайкові двосторонні 14х17, 17х19, ключ торцевий 14 |
Перевірити вихід штоків пружинних енергоакумуляторів і при необхідності відрегулювати проміжок між гальмовими барабанами і накладками колодок гальмових механізмів |
Величина виходу штока не повинна пере- вищувати 32 мм, що відповідає проміжку в межах 0,2-0,6 мм |
Масштабна лінійка, щуп для перевірки проміжків, ключі гайкові двосторонні 10х12, 17х19, молоток |
Перевірити натягнення приводних пасів на двигуні і при необхідності відрегулювати |
Див. Керівництво з експлуатації силового агрегату і Керівництво з експлуатації автомобіля |
Ключі 10х12, 14х17, 19х22, ключ торцевий 10, вороток, ключ односторонній |
Перевірити стан шарнірів, наявність шплінтів і затягування гайок кульових пальців рульової тяги і циліндра гідравлічного |
Ослаблені гайки підтягти |
Ключ накидний 24х27, плоскозубці переставні, молоток |
Перевірити люфт рульового колеса і при необхідності відрегулювати |
При працюючому двигуні люфт рульового колеса не повинен перевищувати 12 граду- сів |
Люфтомір, стрілка |
Перевірити надійність кріплення гальмових камер переднього моста |
Ослаблені гайки підтягти |
Ключі 17х19, 22х24, молоток |
Змастити вузли тертя автомобіля, перевірити рівень, замінити оливу в агрегатах |
Див.«Хімотологічну карту паливно-мастильних матеріалів» |
Шприц важільно плунжерний для мастила. Заливати оливу через лійку з сіткою |
При кожному другому ТО-1 (2ТО-1) |
||
Виконати роботи по обслуговуванню двигуна (2ТО-1) |
Див. «Керівництво з експлуатації силового агрегату» |
Інструмент водія |
Перевірити і відрегулювати вільне переміщення педалі зчеплення, повний хід педалі зчеплення, педалі робочої гальмової системи |
Див. «ТО після обкатки» |
Інструмент водія |
Технічне обслуговування № 2 (ТО-2) |
||
Виконати роботи по обслуговуванню силового агрегату (ТО-2) і акумуляторних батарей |
Див. Керівництва з експлуатації силового агрегату і акумуляторних батарей |
Інструмент водія |
Виконати увесь перелік робіт, передбачених в підрозділі «Технічне обслуговування ТО-1 і 2ТО-1» |
Див. підрозділи «Технічне обслуговування ТО-1 і 2ТО-1» |
|
Перевірити надійність кріплення силового агрегату до рами (передня і задня балки, середня опора) |
Ослаблені болти і гайки підтягти. Див. «ТО після обкатки» |
|
Перевірити надійність кріплення рульового механізму до рами |
Ослаблені гайки підтягти Див. «ТО після обкатки» |
|
Підтягти гайки стрем'янок передніх і задніх ресор |
Підтяжку гайок стрем'янок передніх ресор проводити при навантаженому автомобілі, а задніх ресор – при порожньому |
Ключ торцевий 32х46, вороток |
Перевірити герметичність системи пневматичного приводу гальмових систем і межі спрацьовування регулятора тиску повітря |
Перевірка проводиться при номінальному тиску повітря 0,65 МПа (6,5 кгс/см2), закритих колісних кранах і нейтральному положенні рукоятки крана управління тиском повітря в шинах. При непрацюючому двигуні падіння тиску повітря в системі не повинне перевищувати 0,05 МПа (0,5 кгс/см2), протягом 30 хвилин при вільному положенні педалі приводу ро- бочої гальмової системи і протягом 15 хвилин при натиснутій педалі Тиск при умиканні регулятора повинен бути 0,65 МПа (6,5кгс/см2), а тиск привимиканні – 0,8 МПа (8,0 кгс/см2) |
Манометр на панелі приладів, годинник, ключ замочного крана шин |
Змастити вузли тертя автомобіля і замінити оливу в агрегатах |
Див.«Хімотологічну карту паливно-мастильних матеріалів» |
Шприцважільно-плунжерний для мастила, місткості для оливи, дрантя |
При кожному другому ТО-2 додатково |
||
Перевірити люфт підшипників шворнів поворотних кулаків переднього моста |
Люфт не допускається. Наявність люфта усунути регулюванням підшипників |
Ключ накидний на 24х27, ви- крутка, молоток, пробоєць |
Відрегулювати затягування підшипників маточин коліс |
Див. розділ «Ведучі мости» |
Вороток, ключ торцевий 12, 19, 24, викрутка, ключ гайки підшипників маточин, молоток |
Перевірити надійність кріплення: |
||
-кронштейнів реактивних штанг задньої підвіски до четвертої поперечини рами |
Ослаблені гайки підтягти |
Ключі гайкові 19х22, 22х24 |
-кульових пальців реактивних штанг задньої підвіски; |
Ослаблені гайки підтягти |
Ключ гайковий двосторонній 46х50 |
-кронштейнів передніх ресор і кришок; |
Ослаблені гайки підтягти |
|
-поперечини до лонжеронів рами і тягового гака до поперечини; |
Ослаблені гайки підтягти |
Ключі гайкові двосторонні 19х22, 22х24 |
-тримача запасного колеса до рами; |
Ослаблені гайки підтягти |
Ключі гайкові двосторонні 19х22, 22х24 |
При кожному третьому ТО-2 додатково |
||
Підтягти гайки стрем'янок передніх і задніх ресор |
Підтяжку гайок стрем'янок передніх ресор проводити при навантаженому автомобілі, а задніх ресор при порожньому |
Ключ торцевий 32х46, вороток |
Перевірити надійність кріплення амортизаторів передньої підвіски і їх кронштейнів |
Ослаблені болти і гайки підтягти. При зносі гумових втулок верхньої і нижньої головок амортизаторів провести підтяжку гайок пальців |
Ключігайковідвосторонні 22х24, 32х36, плоскогубці |
При кожному четвертому ТО-2 додатково |
||
Підтягти гайки кріплення кульових опор до картера переднього ведучого моста |
Ослаблені гайки підтягти |
Ключ накидний 24х27 |
При кожному п'ятому ТО-2 додатково |
||
Перевірити надійність кріплення редукторів головних передач до картерів ведучих мостів |
Ослаблені болти і гайки підтягти |
Ключі накидні19х22,24х27, ключ торцевий 19х24, вороток |
Перевірити люфт фланців карданної передачі на шліцьових кінцях вихідних валів коробки передач, роздавальної коробки і головних передач ведучих мостів |
Люфта не повинно бути. Порядок перевірки викладений в розділі «Обслуговування карданної передачі» |
Ключі гайкові двосторонні 14х17, 19х22, ключ торцевий 55, вороток, плоскозубці, молоток |
Сезонне технічне обслуговування (СО) |
||
При підготовці автомобіля до експлуатації в літній період рекомендується приурочувати до чергового технічного обслуговування і додатково виконати наступне: |
||
Злити відстій з паливних баків |
По 1 л з кожного бака |
Ключгайковийдвосторонній 22х24, місткість для зливу від- стою |
Перевірити стан електропроводів і контактних з'єднань системи електрообладнання |
Очистити місця приєднань і контакти від оксидів і бруду, затягнути гвинти кріплення, а пошкоджені місця електропроводки заізолювати |
Викрутка,ключігайковідво- сторонні8х10,10х12,14х17, 19х22, ізоляційна стрічка, наж- дачна шкірка |
Провести обслуговування силового циліндра і пневмоклапана допоміжної гальмової системи |
Зняти циліндр і пневмоклапан, розібрати, промити деталі, змастити і поставити на місце |
Ключ і гайкові двосторонні 10х12,12х14,14х17,19х22,ви- крутка, плоскозубці |
Відрегулювати напрям світлового потоку фар |
Див. розділ «Фари» |
Контрольний екран, викрутка |
Замінити оливи і мастила в агрегатах і системах, які заправлені сезонним мастилом |
Див.«Хімотологічну карту паливно-мастильних матеріалів» |
Місткість для олив, дрантя, оливороздавальна колонка |
Провести обслуговування повітряних фільтрів |
Див. розділ «Система живлення двигуна повітрям» |
Місткість для промивки, джерело стислого повітря |
Провести обслуговування протизамерзача |
Зняти протизамерзач, розібрати, промити деталі в дизельному паливі, протерти досуха і змастити тонким шаром мастила, зібрати і встановити на місце, не заливаючи спирту |
Ключ і гайкові двосторонні 13х17, 14х17, 24х27, 27х30 |
Відключити опалювач кабіни від системи охолоджування двигуна |
Закрити кран під капотом двигуна з лівого боку |
|
Перевести перемикач регулятора напруги в положення «мін» |
Якщо температура навколишнього повітря стійко тримається вище 0ºС |
|
При підготовці автомобіля до експлуатації в зимовий період виконати роботи з підготовки автомобіля до експлуатації в літній період, окрім робіт по обслуговуванню опалювача кабіни, регулятора напруги, протизамерзача і додатково: |
||
Промити систему охолоджування і перевірити справність термостатів (при використанні води) |
Див. «Керівництво з експлуатації силового агрегату» |
Ключ торцевий 12, вороток, молоток, місткість для перевірки термостатів, термометр |
Перевести перемикач регулятора напруги в положення «макс» |
Якщо температура навколишнього повітря стійко тримається нижче 0ºС |
|
Перевірити напругу на виході регулятора напруги на автомобілі |
Якщо регульована напруга при перевірці на автомобілі виходить за межі технічної характеристики, регулятор напруги треба зняти і перевірити на контрольновипробному стенді, відрегулювати |
Ключ гайковий двосторонній 10х12, викрутка, плоскозубці |
Заповнити бачок протизамерзача етиловим спиртом |
Рівень спирту повинен бути на 10-12 мм нижче за верхню кромку резервуару |
Заправна місткість |
Провести очищення і промивку в бензині металокерамічного фільтру і дозуючої вставки факельних штифтових свічок ЕФП |
Див. «Керівництво з експлуатації силового агрегату» |
Ключ і гайкові двосторонні 10х12, 14х17, 24х27 |
Продути трубопроводи і шланги системи регулювання тиску повітря в шинах |
Закрити колісні крани, а рукоятку крана управління тиском встановити в нейтральне положення При непрацюючому двигуні і тиску в сис- темі не менше 0,6 МПа (6,0 кгс/см2) по черзі від'єднати кінці шлангів, що йдуть до коліс, і продути кожну вітку трубопроводу корот- кочасним плавним переміщенням рукоятки крана управління тиском в положення «Накачування» |
Ключ замочного крана шин, ключі гайкові двосторонні 19х22, 22х24 |
Підключити опалювач кабіни до системи охолоджування |
Після пуску двигуна випустити повітря з радіатора опалювача, відвернувши кран повітряного клапана до появи з-під нього води. Потім закрутити кран |