Перелік робіт для різних видів технічного обслуговування КрАЗ-5233НЕ

Зміст робіт і методика їх проведення

Технічні вимоги

Прилади, інструмент, пристосу- вання і матеріали, необхідні для виконання робіт

1

2

3

Контрольний огляд (КО)

Оглянути автомобіль і переконатися в комплектності інструменту і його кріплення, додаткового устаткування

Пошкоджень не повинно бути

Автомобіль повинен бути укомплектований інструментом і додатковим устаткуванням

Зовнішнім оглядом

Оглянути автомобіль і переконатися у відсутності підтікань палива, оливи і охолоджуючої рідини

Підтікань палива, оливи і охолоджуючої рідини не повинно бути. У разі виявлення усунути підтікання

Зовнішнім оглядом

Перевірити рівень рідини в розши- рювальному бачку і бачку омивача вітрових стекол, при необхідності долити

Перевірити рівень охолоджуючої рідини і при необхідності долити до 1/3 об'єму розширювального бачка, що відповідає 35мм від дна бачка

Відро, лійка

Перевірити рівень оливи в піддоні двигуна, при необхідності долити до норми

Перевірка проводиться через 5 хвилин після зупинки двигуна, при цьому автомобіль повинен бути встановлений на рівному горизонтальному майданчику. Рівень оливи по- винен бути у верхньої позначки оливомірного щупа

Відро, лійка з фільтром

Перевірити роботу двигуна при різній частоті обертання колінчастого валу

Пустити двигун і прогріти його до темпера- тури охолоджуючої рідини 40-50ºС. Переконатися у відсутності стуків, нехарактерних для нормальної роботи двигуна

На слух, по приладах на панелі приладів

Перевірити роботу рульового підсилювача

На початку руху

Пробігом

Перевіритигерметичністьприводу гальмових систем

Витік повітря не допускається

Візуально, на слух

Перевірити справність і дію приладів освітлення, світлової і звукової сигналізації, контрольно-вимірювальних приладів і склоочисників

При працюючому двигуні переконатися в справності приладів і правильності їх показів шляхом послідовного включення їх в роботу

Візуально

Щоденне технічне обслуговування (ЩТО)

При необхідності очистити автомобіль від пилу і бруду або вимити

При митті з шланга стежити, щоб струмінь води не прямував на деталі і прилади електрообладнання

Мийна установка

Перевірити колеса і шини

При необхідності підтягти гайки коліс. Видалити сторонні предмети, застряглі в протекторі. Тиск в шинах визначити манометром

Ключ гайок коліс 32х36, лопатка монтажна, плоскозубці переставні, манометр

Спустити конденсат з ресиверів

Спуск конденсату проводити при тиску повітря в системі 0,5-0,7 МПа (5-7 кгс/см2), для чого натиснути на шток клапана і відвести його в будь-яку сторону

Клапани зливу конденсату встановлені на ресиверах

Заправити баки паливом

Заповнення баків проводити відразу ж після

повернення автомобіля в парк, щоб уникнути конденсації пари води в паливі

Паливозаправна колонка

Оглянути автомобіль

Усунути несправності, що виникли під час роботи

Зовнішнім оглядом

Щоденне технічне обслуговування в зимовий період експлуатації додатково

Перевірити рівень спирту в протизамерзачі, при необхідності долити до норми

Рівень спирту повинен бути на 10-12 мм нижче за верхню кромку резервуару

Візуально, заправна місткість

При використанні в системі охолоджування води з настанням холодного часу після закінчення роботи злити воду з системи і бачка омивача вітрових стекол

Злив води з системи охолоджування здійснюється з трьох точок. Один краник розташований на патрубку водяного насоса, другий – на корпусі водооливотеплообмінника з лівого боку двигуна, а третій на патрубку підігрівача.

Крани зливу

Зняти пробку розширювального бачка і відкрити зливні крани. Зняти бачок омивача, відкрити кришку і злити воду. Прокачати систему склоомивача після установки бачка

Технічне обслуговування після обкатки (ТО-1000)

Вимити автомобіль (при необхідності)

При митті з шланга стежити, щоб струмінь води не прямував на деталі і прилади електрообладнання

Мийна устатковина

Перевірити:

-кріплення гайок кульових пальців рульової тяги, циліндра гідравлічного, рульового механізму, рульової сошки на валу сектора, важеля подовжньої тяги, стопоріння різьбових пробок рульової тяги і наконечника циліндра гідравлічного і зашплінтувати їх;

Ослаблені гайки підтягти

Ключ накидний 24х27, плоскозубці, молоток, ключ торцевий 55, вороток, ключ 10х12

-герметичність системи рульового підсилювача, водяного радіатора, картерів двигуна, коробки передач, роздавальної коробки, провідних мостів, балансирів задньої підвіски;

Підтікань оливи і охолоджуючої рідини не повинно бути

Зовнішнім оглядом

-герметичність пневматичного приводу гальмових систем;

Перевірка проводиться при номінальному тиску повітря 0,65 МПа (6,5 кгс/см2).

При непрацюючому двигуні падіння тиску повітря в системі не повинне перевищувати 0,05 МПа (0,5 кгс/см2) протягом 30 хвилин при вільному положенні педалі приводу робочої гальмової системи і протягом 15 хвилин при натиснутій педалі

Манометр на панелі приладів, годинник

-надійність кріплення і відсутність шкідливих торкань трубопроводів;

Шкідливих торкань не повинно бути

Візуально

-люфт шкворневих з'єднань передніх коліс;

Люфт не допускається. Наявність люфта усувається регулюванням підшипників

Ключ накидний 24х27, молоток, пробоєць, викрутка

-кріплення фланців карданної передачі на шліцьових кінцях вихідних валів коробки передач, роздавальної коро- бки і головних передач ведучих мостів

Люфта не повинно бути. Порядок перевірки приведений в підрозділі «Обслуговування карданної передачі»

Ключ 17х19, ключ торцевий 55, вороток, плоскозубці, молоток

-регульовану напругу регулятора напруги

Див. підрозділ «Регулятор напруги»

Викрутка, ключ 8х9, 10х12

Перевірити і відрегулювати:

-затягування підшипників маточин коліс;

Див. підрозділ «Регулювання підшипників маточин коліс»

Вороток, ключ торцевий 12, 19, 24; викрутка, ключ гайок підшипників маточин

-проміжок між гальмовими барабанами і накладками колодок робочої гальмової системи*

Див. підрозділ «Робоча гальмова система»

Щуп для перевірки проміжків, ключі гайкові двосторонні 10х12, 17х19, молоток

-сходження передніх коліс;

Див. підрозділ «Рульовий привід»

Лінійка

-люфт рульового управління;

Див. підрозділ «Перевірка люфта рульового управління»

Люфтомір, стрілка

-вільне переміщення і повний хід педалі зчеплення

Величина вільного переміщення педалі повинна бути в межах 4-8 мм за умови відсутності тиску повітря. Повний хід педалі зчеплення не менше 175 мм

Ключі 14х17, 19х22, 27х30, лінійка, плоскозубці

-напрям світлового потоку фар;

Див. підрозділ «Фари»

Контрольний екран, викрутка

-натягнення приводних пасів

Натягнення пасів перевіряється натисненням на середину вітки із зусиллям 40 Н (4 кгс). При цьому величина прогину пасів повинна бути в межах 10-15 мм для пасів приводу насоса рульового підсилювача, генератора, пасу приводу водяного насоса і 4-8 мм для пасу приводу компресора на короткій вітці

Ключі 10х12, 13х14, 17х19, викрутка, ключ гайковий односторонній 32

-підтягнути гайки резервуарів амортизатора

Див. підрозділ «Передня підвіска»

Ключ спеціальний, ключ гайковий двосторонній 22х24, 32х36, плоскозубці

Перевірити кріплення:

-балки передньої опори двигуна до рами;

Ослаблені гайки підтягти

Ключі17х19,19х22,24х27, 27х30, молоток

-насоса рульового підсилювача до кронштейна і кронштейна до двигуна, і затягування гайки шківа;

Ослаблені болти і гайки підтягти

Ключ торцевий 14, вороток, плоскозубці, ключнакидний

24х27

-випускних труб, глушника і допоміжної гальмової системи; випускної системи до двигуна;

Ослаблені болти і гайки підтягти, звернувши увагу на стан прокладок

Ключі 14х17, 13х14

-гальмових камер;

Ослаблені гайки підтягти

Ключі 19х22, 22х24

-кронштейнів педалі гальмової системи;

Ослаблені гайки підтягти

Ключі 19х22

-коліс автомобіля;

Підтягти гайки кріплення коліс

Ключ колісний

-кронштейнів паливних баків і стяжних хомутів;

Ослаблені болти і гайки підтягти

Ключі 19х22, 22х24

-рульового механізму до рами і рульової колонки в кабіні;

Ослаблені болти і гайки підтягти

Ключі 10х12, 13х14, ключ накидний 19х22, 24х27

-кронштейна кріплення циліндра гідравлічного до картера моста

Ослаблені болти і гайки підтягти

-апаратів пневматичного приводу гальмової системи;

Ослаблені болти і гайки підтягти

Ключі 10х12, 13х14, ключ накидний 19х22, 24х27

-кронштейнів підніжок;

Ослаблені болти і гайки підтягти

-кронштейнів балансирів задньої підвіски до рами;

Ослаблені болти і гайки підтягти

Ключ накидний 19х22, 24х27

-поперечини до лонжеронів рами;

Ослаблені болти і гайки підтягти

-кронштейнів реактивних штанг до поперечини рами

Ослаблені болти і гайки підтягти

Ключ накидний 19х22, 24х27

-кульових пальців реактивних штанг

задньої підвіски;

Ослаблені болти і гайки підтягти

Ключ двосторонній 46х50

-кронштейнів передніх ресор і кришок ресор;

Ослаблені болти і гайки підтягти

Ключ торцевий 19, вороток

-стрем'янок передніх і задніх ресор;

Підтяжку гайок стрем'янок передніх ресор проводити при навантаженому автомобілі, а задніх ресор – при не завантаженому

Ключі двосторонні 27х30, 32х36

-амортизаторів передньої підвіски і їх кронштейнів;

Ослаблені болти і гайки підтягти.

При зносі гумових втулок верхньої і нижньої головок амортизаторів провести підтяжку гайок пальців

Ключі двосторонні 27х30, 32х36

-головних передач до картерів ведучих мостів, кришки підшипників провідної конічної шестерні і кришки підшипників провідної циліндрової шестерні до картера головної передачі;

Ослаблені болти і гайки підтягти

Ключ торцевий 24, вороток, молоток

-гальмових барабанів до маточин і супорта передніх гальмових механізмів до поворотних кулаків;

Ослаблені болти і гайки підтягти

Ключі 22х24, 27х30

-акумуляторних батарей;

Ослаблені болти і гайки підтягти

Ключ 19х22

-гайок болтів кріплення фланців карданних валів трансмісії;

Ослаблені болти і гайки підтягти

Ключі 17х19, 19х22

Змастити:

Згідно«Хімотологічної карти паливно- мастильних матеріалів»

Шприц важільноплунжерний для мастила. Місткості для оливи, дрантя

-підшипники натягача;

-підшипники розтискних кулаків гальмових механізмів;

-регулювальні важелі гальмових механізмів;

-вісь важелів управління подачею палива;

-муфту виключення зчеплення;

-підшипники валу вилки виключення зчеплення;

-кульові пальці рульової тяги;

-підшипник задньої опори рульового

підсилювача;

-кульовий палецьрульового підсилювача;

Згідно«Хімотологічноїкартипаливно- мастильних матеріалів»

Шприц важільно-плунжерний для мастила. Місткості для оливи, дрантя

-шарніри реактивних штанг задньої підвіски;

-шліцьові з'єднання карданних валів трансмісії.

Замінити оливу:

-у картері двигуна;

-у картері коробки передач;

-у картері роздавальної коробки;

-у картерах ведучих мостів.

Замінити рідину в головному циліндрі управління зчепленням:

Залити рідину на 15-20 мм нижче за верхню кромку заливного отвору

Шприц важільно-плунжерний для мастила. Місткості для оливи, дрантя

Злити відстій оливи з картера рульового механізму

Об'єм зливу 0,5 л з подальшим прокачуванням і доливкою оливи до норми

Перевірити рівень і, при необхідності долити до норми:

-оливи в бачку рульового підсилювача;

Рівень оливи повинен бути на 40-45 мм нижче за верхній торець заливної горловини бачка

Візуально. Місткість для оливи

-електроліту в акумуляторних батареях

Рівень вважається нормальним, якщо поверхня електроліту торкається нижнього краю заливної горловини. При необхідності долити до норми дистильованої води

Візуально. Місткість для дистильованої води

Технічне обслуговування № 1 (ТО-1)

Виконати роботи по обслуговуванню силового агрегату (ТО-1) і акумуляторних батарей

Див. Керівництва з експлуатації силового агрегату і акумуляторних батарей

Інструмент водія

Перевірити надійність кріплення болтів фланців карданного валу від коробки передач до роздавальної коробки

Ослаблені гайки підтягти (Див. Додаток 4)

Ключі гайкові двосторонні

17х19, 22х24

Перевірити надійність кріплення балки передньої опори двигуна до рами

Ослаблені гайки підтягти

Ключ накидний 19х22

Перевірити кріплення випускних труб і допоміжної гальмової системи до фланців турбокомпресора і глушника

Ослаблені болти і гайки підтягти.

Ключі гайкові двосторонні

14х17, 17х19, ключ торцевий 14

Перевірити вихід штоків пружинних енергоакумуляторів і при необхідності відрегулювати проміжок між гальмовими барабанами і накладками колодок гальмових механізмів

Величина виходу штока не повинна пере- вищувати 32 мм, що відповідає проміжку в межах 0,2-0,6 мм

Масштабна лінійка, щуп для перевірки проміжків, ключі гайкові двосторонні 10х12, 17х19, молоток

Перевірити натягнення приводних пасів на двигуні і при необхідності відрегулювати

Див. Керівництво з експлуатації силового агрегату і Керівництво з експлуатації автомобіля

Ключі 10х12, 14х17, 19х22, ключ торцевий 10, вороток, ключ односторонній

Перевірити стан шарнірів, наявність шплінтів і затягування гайок кульових пальців рульової тяги і циліндра гідравлічного

Ослаблені гайки підтягти

Ключ накидний 24х27, плоскозубці переставні, молоток

Перевірити люфт рульового колеса і при необхідності відрегулювати

При працюючому двигуні люфт рульового

колеса не повинен перевищувати 12 граду- сів

Люфтомір, стрілка

Перевірити надійність кріплення гальмових камер переднього моста

Ослаблені гайки підтягти

Ключі 17х19, 22х24, молоток

Змастити вузли тертя автомобіля, перевірити рівень, замінити оливу в агрегатах

Див.«Хімотологічну карту паливно-мастильних матеріалів»

Шприц важільно плунжерний для мастила. Заливати оливу через лійку з сіткою

При кожному другому ТО-1 (2ТО-1)

Виконати роботи по обслуговуванню двигуна (2ТО-1)

Див. «Керівництво з експлуатації силового агрегату»

Інструмент водія

Перевірити і відрегулювати вільне переміщення педалі зчеплення, повний хід педалі зчеплення, педалі робочої гальмової системи

Див. «ТО після обкатки»

Інструмент водія

Технічне обслуговування № 2 (ТО-2)

Виконати роботи по обслуговуванню силового агрегату (ТО-2) і акумуляторних батарей

Див. Керівництва з експлуатації силового агрегату і акумуляторних батарей

Інструмент водія

Виконати увесь перелік робіт, передбачених в підрозділі «Технічне обслуговування ТО-1 і 2ТО-1»

Див. підрозділи «Технічне обслуговування ТО-1 і 2ТО-1»

Перевірити надійність кріплення силового агрегату до рами (передня і задня балки, середня опора)

Ослаблені болти і гайки підтягти. Див. «ТО після обкатки»

Перевірити надійність кріплення рульового механізму до рами

Ослаблені гайки підтягти Див. «ТО після обкатки»

Підтягти гайки стрем'янок передніх і задніх ресор

Підтяжку гайок стрем'янок передніх ресор проводити при навантаженому автомобілі, а задніх ресор – при порожньому

Ключ торцевий 32х46, вороток

Перевірити герметичність системи пневматичного приводу гальмових систем і межі спрацьовування регулятора тиску повітря

Перевірка проводиться при номінальному тиску повітря 0,65 МПа (6,5 кгс/см2), закритих колісних кранах і нейтральному положенні рукоятки крана управління тиском повітря в шинах.

При непрацюючому двигуні падіння тиску повітря в системі не повинне перевищувати 0,05 МПа (0,5 кгс/см2), протягом 30 хвилин при вільному положенні педалі приводу ро- бочої гальмової системи і протягом 15 хвилин при натиснутій педалі

Тиск при умиканні регулятора повинен бути

0,65 МПа (6,5кгс/см2), а тиск привимиканні

– 0,8 МПа (8,0 кгс/см2)

Манометр на панелі приладів, годинник, ключ замочного крана шин

Змастити вузли тертя автомобіля і замінити оливу в агрегатах

Див.«Хімотологічну карту паливно-мастильних матеріалів»

Шприцважільно-плунжерний для мастила, місткості для оливи, дрантя

При кожному другому ТО-2 додатково

Перевірити люфт підшипників шворнів поворотних кулаків переднього моста

Люфт не допускається. Наявність люфта усунути регулюванням підшипників

Ключ накидний на 24х27, ви- крутка, молоток, пробоєць

Відрегулювати затягування підшипників маточин коліс

Див. розділ «Ведучі мости»

Вороток, ключ торцевий 12, 19, 24, викрутка, ключ гайки підшипників маточин, молоток

Перевірити надійність кріплення:

-кронштейнів реактивних штанг задньої підвіски до четвертої поперечини рами

Ослаблені гайки підтягти

Ключі гайкові 19х22, 22х24

-кульових пальців реактивних штанг задньої підвіски;

Ослаблені гайки підтягти

Ключ гайковий двосторонній

46х50

-кронштейнів передніх ресор і кришок;

Ослаблені гайки підтягти

-поперечини до лонжеронів рами і тягового гака до поперечини;

Ослаблені гайки підтягти

Ключі гайкові двосторонні

19х22, 22х24

-тримача запасного колеса до рами;

Ослаблені гайки підтягти

Ключі гайкові двосторонні

19х22, 22х24

При кожному третьому ТО-2 додатково

Підтягти гайки стрем'янок передніх і задніх ресор

Підтяжку гайок стрем'янок передніх ресор проводити при навантаженому автомобілі, а задніх ресор при порожньому

Ключ торцевий 32х46, вороток

Перевірити надійність кріплення амортизаторів передньої підвіски і їх кронштейнів

Ослаблені болти і гайки підтягти.

При зносі гумових втулок верхньої і нижньої головок амортизаторів провести підтяжку гайок пальців

Ключігайковідвосторонні

22х24, 32х36, плоскогубці

При кожному четвертому ТО-2 додатково

Підтягти гайки кріплення кульових опор до картера переднього ведучого моста

Ослаблені гайки підтягти

Ключ накидний 24х27

При кожному п'ятому ТО-2 додатково

Перевірити надійність кріплення редукторів головних передач до картерів ведучих мостів

Ослаблені болти і гайки підтягти

Ключі накидні19х22,24х27,

ключ торцевий 19х24, вороток

Перевірити люфт фланців карданної передачі на шліцьових кінцях вихідних валів коробки передач, роздавальної коробки і головних передач ведучих мостів

Люфта не повинно бути. Порядок перевірки викладений в розділі «Обслуговування карданної передачі»

Ключі гайкові двосторонні 14х17, 19х22, ключ торцевий 55, вороток, плоскозубці, молоток

Сезонне технічне обслуговування (СО)

При підготовці автомобіля до експлуатації в літній період

рекомендується приурочувати до чергового технічного обслуговування і додатково виконати наступне:

Злити відстій з паливних баків

По 1 л з кожного бака

Ключгайковийдвосторонній

22х24, місткість для зливу від- стою

Перевірити стан електропроводів і контактних з'єднань системи електрообладнання

Очистити місця приєднань і контакти від оксидів і бруду, затягнути гвинти кріплення, а пошкоджені місця електропроводки заізолювати

Викрутка,ключігайковідво- сторонні8х10,10х12,14х17,

19х22, ізоляційна стрічка, наж- дачна шкірка

Провести обслуговування силового циліндра і пневмоклапана допоміжної гальмової системи

Зняти циліндр і пневмоклапан, розібрати, промити деталі, змастити і поставити на місце

Ключ і гайкові двосторонні

10х12,12х14,14х17,19х22,ви-

крутка, плоскозубці

Відрегулювати напрям світлового потоку фар

Див. розділ «Фари»

Контрольний екран, викрутка

Замінити оливи і мастила в агрегатах і системах, які заправлені сезонним мастилом

Див.«Хімотологічну карту паливно-мастильних матеріалів»

Місткість для олив, дрантя, оливороздавальна колонка

Провести обслуговування повітряних фільтрів

Див. розділ «Система живлення двигуна повітрям»

Місткість для промивки, джерело стислого повітря

Провести обслуговування протизамерзача

Зняти протизамерзач, розібрати, промити деталі в дизельному паливі, протерти досуха і змастити тонким шаром мастила, зібрати і встановити на місце, не заливаючи спирту

Ключ і гайкові двосторонні

13х17, 14х17, 24х27, 27х30

Відключити опалювач кабіни від системи охолоджування двигуна

Закрити кран під капотом двигуна з лівого боку

Перевести перемикач регулятора напруги в положення «мін»

Якщо температура навколишнього повітря стійко тримається вище 0ºС

При підготовці автомобіля до експлуатації в зимовий період

виконати роботи з підготовки автомобіля до експлуатації в літній період, окрім робіт по обслуговуванню опалювача кабіни, регулятора напруги, протизамерзача і додатково:

Промити систему охолоджування і перевірити справність термостатів (при використанні води)

Див. «Керівництво з експлуатації силового агрегату»

Ключ торцевий 12, вороток, молоток, місткість для перевірки термостатів, термометр

Перевести перемикач регулятора напруги в положення «макс»

Якщо температура навколишнього повітря стійко тримається нижче 0ºС

Перевірити напругу на виході регулятора напруги на автомобілі

Якщо регульована напруга при перевірці на автомобілі виходить за межі технічної характеристики, регулятор напруги треба зняти і перевірити на контрольновипробному стенді, відрегулювати

Ключ гайковий двосторонній

10х12, викрутка, плоскозубці

Заповнити бачок протизамерзача етиловим спиртом

Рівень спирту повинен бути на 10-12 мм нижче за верхню кромку резервуару

Заправна місткість

Провести очищення і промивку в бензині металокерамічного фільтру і дозуючої вставки факельних штифтових свічок ЕФП

Див. «Керівництво з експлуатації силового агрегату»

Ключ і гайкові двосторонні

10х12, 14х17, 24х27

Продути трубопроводи і шланги системи регулювання тиску повітря в шинах

Закрити колісні крани, а рукоятку крана управління тиском встановити в нейтральне положення

При непрацюючому двигуні і тиску в сис- темі не менше 0,6 МПа (6,0 кгс/см2) по черзі від'єднати кінці шлангів, що йдуть до коліс, і продути кожну вітку трубопроводу корот- кочасним плавним переміщенням рукоятки крана управління тиском в положення «Накачування»

Ключ замочного крана шин, ключі гайкові двосторонні 19х22, 22х24

Підключити опалювач кабіни до системи охолоджування

Після пуску двигуна випустити повітря з радіатора опалювача, відвернувши кран повітряного клапана до появи з-під нього води. Потім закрутити кран