Консервація силового агрегату КрАЗ-5233НЕ

Внутрішня консервація полягає в промивці системи охолоджування і консервації систем живлення і змащування, внутрішніх поверхонь циліндрів.

Промивку системи охолоджування проводити пасивуючим розчином, консервацію системи живлення – сумішшю дизельного палива з присадкою АКОР-1, консервацію системи змащування, внутрішніх поверхонь циліндрів – робочеконсерваціюною оливою (склад і технологія приготування матеріалів консервацій приведені нижче).

Порядок консервації. Злити охолоджуючу рідину з системи охолоджування двигуна і системи передпускового підігрівача. Для повного зливу охолоджуючої рідини необхідно встановити автомобіль на рівному горизонтальному майданчику, зняти пробку розширювального бачка і відкрити зливні крани. Після зливу охолоджуючої рідини крани закрити.

Відвернути пробку зливного отвору і злити оливу з піддону двигуна, після чого пробку завернути.

Відвернути пробки зливних отворів (дві) і злити оливу з коробки передач, після чого пробки завернути.

Заповнити систему охолоджування двигуна пасивуючим розчином.

Залити робоче-консерваційну оливу, нагріту до температури 70-80°С, в наступні агрегати:

-у картер двигуна – 32 л;

-у картер коробки передач –7,5 л.

Закрити кришку заливної горловини двигуна і завернути пробку заливного отвору коробки передач.

Запустити двигун і дати йому попрацювати протягом 3-5 хвилин при частоті обертання 1400-1600 об/хв з включеною прямою передачею коробки передач.

Злити паливо з фільтрів грубого і тонкого очищення.

Від'єднати зливну трубку від фільтру тонкого очищення і трубку, що підводить, від фільтру грубого очищення палива.

Під'єднати до фільтру грубого очищення палива спеціальний забірник і занурити в місткість з добре профільтрованою сумішшю палива з присадкою AKOP-1, нагрітою до температури 70-80°С.

Під'єднати до наконечника паливного фільтру тонкого очищення спеціальну зливну трубку, опустивши інший кінець її у ванну для зливу палива.

Прокачати систему живлення ручним паливопікачуючим насосом до тих пір, поки із зливної трубки не піде чиста, без бульбашок повітря, консерваційна суміш.

Встановити важіль коробки передач в нейтральне положення і прокрутити колінчастий вал двигуна стартером протягом 2-2,5 хвилини. Тривалість безперервної

роботи стартера не повинна перевищувати 20 с з перервами між включеннями 1-2 хвилини. При цьому рукоятка ручного управління подачею палива і зупинкою двигуна повинна знаходитися в положенні вимкненої подачі палива.

Від'єднати спеціальний забірник від фільтру грубого очищення палива і спеціальну трубку від наконечника фільтру тонкого очищення палива.

Під'єднати зливну трубку до фільтру тонкого очищення палива і підвідну трубку до фільтру грубого очищення палива, заздалегідь законсервувавши внутрішні порожнини цих трубок; злити консерваційну суміш з паливних фільтрів грубого і тонкого очищення.

Відвернути пробки на впускних колекторах і через отвори залити в кожен циліндр двигуна по 50-70 мл робоче-консерваційної оливи, нагрітої до температури 70- 80°С. Після чого пробки завернути.

Консервацію циліндрів оливою проводити із спеціальної місткості, призначеної тільки для цієї мети.

Прокрутити колінчастий вал двигуна стартером протягом 20-30 с при вимкненій подачі палива.

Від'єднати трубку (що відводить паливо від форсунок в лівий бак) від наконечника, розташованого в задній частині лівої головки блоку двигуна. Під’єднати до наконечника шланг від спеціального насоса, до якого під'єднати забірник і занурити його в місткість з добре профільтрованою сумішшю палива з присадкою AKOP-1, нагрітою до температури 70-100°С. Зняти кришки головок циліндрів і відвернути на 1-2 обороти болти кріплення сталевих трубок до форсунок 4 і 5 циліндрів.

Прокачати спеціальним насосом зливну магістраль форсунок до тих пір, поки з-під болтів кріплення трубок не піде консерваційна суміш (без бульбашок повітря).

Після цього завернути болти кріплення трубок, поставити на місце кришки головок циліндрів і під'єднати трубку до наконечника.

Злити розчин з системи охолоджування двигуна і просушити її протягом 3 хвилин продуванням стислим повітрям при тиску 0,1 МПа (1 кгс/см2). Закрити зливні крани і пробку розширювального бачка.

Злити робочеконсерваційну оливу з піддону двигуна і картера коробки передач.

Залити робочу оливу в двигун і коробку передач. Кількість оливи, що заливається, і її сорт повинні відповідати вимогам Керівництва з експлуатації силового агрегату.

Прокрутка колінчастого валу двигуна після консервації не допускається.

Зовнішня консервація силового агрегату. Зняти нижню кришку люка картера зчеплення, встановити заглушку і поставити кришку на місце.

Протерти зовнішні поверхні силового агрегату чистим дрантям, змоченим уайтспіритом, до повного видалення бруду і оливи, а потім витерти досуха.

Генератор обернути водонепроникним папером або бавовняною тканиною, просоченою в оливі, і обв'язати шпагатом, а сапуни паливного насоса високого тиску і коробки передач обклеїти поліетиленовою плівкою або лейкопластирем.

Обклеїти лейкопластирем або поліхлорвиниловою стрічкою:

-дренажний отвір водяного насоса двигуна;

-кран спуску повітря на правій водяній трубі двигуна;

-отвір дренажної трубки паливного насоса високого тиску;

-сапун двигуна;

-щілину на картері маховика (у місці покажчика).

У разі попадання мастила на гумотехнічні деталі ретельно протерти їх сухим дрантям.

Відкриті місця струмків шківів вентилятора, водяного насоса двигуна, натяжного ролика пасу приводу компресора, колінчастого валу двигуна і шків насоса підсилювача рульового приводу, а також пошкоджені забарвлені поверхні офарбувати в колір двигуна.