Транспортування автомобілів КрАЗ-5233НЕ

Транспортування по залізниці. Перевезення автомобілів по залізниці може проводитися на чотиривісних платформах. На одну платформу встановлюється один автомобіль, а на зчеп двох платформ – три автомобілі.

На платформі автомобіль кріпиться дротяними розтяжками, а під колеса підкладаються дерев'яні бруски, щільно підігнані до шин. Тиск в шинах повинен бути номінальним, а колісні крани закриті.

Для розтяжок застосовувати відпущений дріт із сталей Ст.0 або Ст.2 діаметром 6 мм.

Розтяжки натягаються скручуванням ниток монтажним ломиком до тих пір, поки не буде забезпечено надійне кріплення автомобіля. Ослаблення розтяжок або окремих ниток дроту не допускається. Розтяжки не повинні торкатися шин.

Упорні і фіксуючі бруски виготовляються з деревини хвойних і листяних порід, за винятком вільхи, липи і модрини. Розмір брусків 100х160х650 мм. Для щільного прилягання упорних брусків вони виготовляються із зрізом під кутом 45º на висоті 30 мм до прилеглої сторони колеса. Упорні бруски кріпити до підлоги платформи вісімнадцятьма цвяхами розміром 6х200 мм, а бруски, що фіксують колеса автомобіля від бічних переміщень, – вісьма цвяхами вказаного розміру при транспортуванні автомобілів КрАЗ-5233НЕ.

Кріплення автомобіля, розташованого на одній залізничній платформі, проводиться згідно розділу VII «Технічних умов вантаження і кріплення вантажів» (М.,

«Транспорт», 1983). При цьому дротяні розтяжки закріплювати за передній і задній буксирні прилади. Під передні і задні колеса із зовнішнього боку підкласти упорні бруски для фіксації автомобіля від подовжніх переміщень.

При установці трьох автомобілів на зчеп двох чотиривісних платформ (рисунки 70) необхідно витримувати відстані між автомобілями на платформі, вказані на рисунках.

Автомобіль, встановлений над зчепом платформ, кріпити двома парами розтяжок за задній міст до бічних стоєчних гнізд платформ. Під колеса заднього мостів підкласти упорні бруски з двох боків, а передні колеса фіксуються брусками з внутрішньої сторони тільки від бічних зсувів (бруски повинні бути закріплені із проміжком 20-30 мм від шин коліс).

Передній автомобіль кріпиться двома розтяжками за передній міст до бічних стоєчних гнізд і двома розтяжками за задній тяговий гак.

Упорні бруски підкласти під передні і задні колеса із зовнішнього боку для фіксації автомобіля від подовжніх переміщень.

Задній автомобіль кріпити двома розтяжками за передню буксирну вилку і бічні стоєчні гнізда залізничної платформи і двома розтяжками за задній тяговий гак і стоєчні гнізда лобового бруса платформи. Упорні бруски підкласти під передні і задні колеса із зовнішнього боку для фіксації автомобіля від подовжніх переміщень.

Схема установки трьох автомобілів КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 70 – Схема установки трьох автомобілів КрАЗ-5233НЕ на зчеп двох чотировісьних платформ

Після установки і закріплення автомобілів на платформі виконати наступне:

-відключити акумуляторні батареї від «маси» автомобіля;

-вимкнути подачу палива, встановивши рукоятку ручного управління подачею палива вперед повністю, і залишити її в такому положенні;

-загальмувати автомобіль гальмовою системою стоянки;

-довести тиск повітря в шинах до норми і закрити колісні замочні крани;

Для вписування автомобіля в залізничний габарит 02-ВМ необхідно виконати рекомендації: необхідно зняти тент, каркас тенту розібрати, дуги і розпірки закріпити на спинках, тент скласти і закріпити на дугах пасами.

Рукоятки приводу розчіплення зчепу двох залізничних платформ, на яких встановлений автомобіль, повинні бути закручені дротом разом з своїми кронштейнами. На бортах обох платформ зробити попереджувальний напис «Зчеп! Не роз'єднувати!».

Транспортування повітряним транспортом. Автомобіль КрАЗ-5233НЕ задовольняють умовам повітряного транспортування в літаках АН-22 і ИЛ-76 згідно технічним вимогам, що пред'являються до техніки і вантажів.

При підготовці автомобіля до авіатранспортування паливні баки повинні бути заповнені не більше ніж на 75% їх місткості.

Заїзд автомобіля в літак проводиться на першій передачі коробки передач переднім або заднім ходом (залежно від необхідності і конкретних умов при розвантаженні). Розміщення і швартування автомобіля в літаку проводити згідно затвердженим схемам, що висилаються в аеропорти.

Після установки автомобіля у вантажній кабіні вимкнути подачу палива, загальмувати автомобіль гальмовою системою стоянки, включити першу передачу, закрити колісні замочні крани системи регулювання тиску повітря в шинах, відключити акумуляторні батареї і вимкнути підресорювання. Для виключення підресорювання автомобіля виготовляються дерев'яні клини (по 4 шт. на міст) і закріплюються. Розміри клинів і їх установка показані на рисунку 71.

Після установки автомобіля у вантажній кабіні літака необхідно закріпити ланцюги на автомобілі і на підлозі літака згідно згаданій схемі. Щоб не змістити автомобіль від подовжньої вісі, натягнення швартувальних ланцюгів необхідно проводити попарно, тобто робити натягнення протилежних ланцюгів одночасно.

Перед вивантаженням автомобіля з літака зняти швартувальні ланцюги і клини підресорювання, включити «масу» акумуляторних батарей і пустити двигун. Вивантаження проводити на першій передачі або заднім ходом.

Послідовність виконання всіх робіт визначається керівником по вантаженню і вивантаженню.

Блокування підвіски автомобіля при авіатранспортуванні КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 71 – Блокування підвіски автомобіля при авіатранспортуванні

Транспортування на судах. Конструкція автомобілів забезпечує транспортування їх на судах річкового і морського флоту. Транспортування автомобіля морем на відкритих палубах без відповідної упаковки не допускається.

У інформаційному листку, що прикріплюється до вітрового вікна кабіни з внутрішньої сторони, слід вказати назву і марку палива, а на момент прибуття автомобіля в порт вантаження він повинен мати в баках не менше 12 л палива.

Стропування автомобіля при вантаженні його в трюми повинна проводитися за допомогою спеціального чалочного пристосування (рисунки 72), виключивши при цьому можливість пошкодження лакофарбного покриття і самого автомобіля.

Перед вантаженням автомобілів виконати наступне:

-відключити акумуляторні батареї вимикачем «маси»;

-загальмувати автомобіль гальмовою системою стоянки;

-включити першу передачу коробки передач і вимкнути подачу палива. Тиск в шинах довести до номінального, а колісні крани закрити.

Кріплення автомобілів на судах здійснювати розтяжками за передні і задній буксирні прилади або картери мостів. Розтяжки не повинні торкатися шин автомобіля. Під колеса необхідно підкласти дерев'яні бруски, щільно підігнавши їх до шин, для виключення осьового і бічних переміщень автомобіля.

Примітка. Розтяжки розташувати так, щоб кут між розтяжкою і підлогою судна і кут між розтяжкою і подовжньою віссю автомобіля не перевищував 45º.

З метою зменшення габариту по висоті при необхідності зняти тент платформи і закріпити його на дугах в складеному положенні за допомогою пришитих до тенту пасів, для чого дуги встановити в наявні гнізда передньої частини грат бічних бортів платформи.

При транспортуванні нових автомобілів своїм ходом необхідно враховувати обмеження, передбачені розділом «Обкатка нового автомобіля».

Якщо пункт призначення знаходиться на відстані більше 1000 км., то при транспортуванні своїм ходом необхідно провести технічне обслуговування в дорозі після обкатки.

Схема стропування автомобіля КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 72 – Схема стропування автомобіля КрАЗ-5233НЕ